بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
مدیرعامل "شاراک" در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تبدیل گاز طبیعی به "پلی پروپیلن" در پتروشیمی قشم

هزینه اجرای تبدیل گاز طبیعی به پلی پروپیلن در پتروشیمی شاززند مبلغی معادل ۵.۱ میلیارد دلار بوده که هشتاد درصد تامین آن بر عهده سرمایه‌گذار خارجی و ۲۰درصد از طریق افزایش‌سرمایه از سهم سهامداران تامین می‌شود.
کد خبر : ۲۰۵۸۷۹
 
طرحی در دست اجرا با تولید
 
 
ابراهیم ولد خانی، مدیرعامل پتروشیمی شازند در همین خصوص به خبرنگار بورس نیوز گفت:شرکت "پتروشیمی قشم "زیر نظر پتروشیمی شازند در حال اجرای طرحی است که طریق گاز طبیعی اقدام به تولید پلی پروپیلن می‌کند.

وی ادامه داد: این طرح در منطقه آزاد قشم در حال اجرابوده بوده و ۸۰ درصد از تامین مالی این پروژه از طریق سرمایه گذار خارجی صورت می‌گیرد. 

ولدخانی به دریافت تمامی مجوز‌های لازم اشاره کرد و افزود: بخشی از پروژه به صورت " Early work" انجام شده و طی چند وقت آینده اجرایی خواهد شد. امید می‌رود با برداشته شدن تحریم ها، توانایی استفاده از فاینانس خارجی برای اتمام پروژه را داشته باشیم.

وی به ۲۰ درصد مابقی اشاره کرد و گفت: این مقدار توسط سهامداران شرکت تامین خواهد شد، فعلا در مرحله تثبیت و محصور کردن زمین‌ها بوده وتمامی مجوز‌های لازم به خصوص محوز‌های زیست محیطی، از آیتم‌های بسیار مهم در این زمینه اخذ شده است. 

لازم به ذکر است استفاده از روش Early Work Agreement افزون بر جلوگیری از اتلاف بیش از حد زمان پروژه به‌دلیل طولانی شدن فرآیند تأمین منابع مالی، برای پیمانکار خارجی اطمینان خاطر ایجاد کرده تا در کار شرکت داشته باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد چشمگیر نرخ فروش پلی پروپیلن پتروشیمی جاده شازند؛

"شاراک" افزایش ۱۰درصدی فروش را ثبت کرد

کاهش بیش از ۷۰۰ تنی فروش پلی پروپیلن این پتروشیمی ثبت شد؛

افزایش ۴.۸ درصدی معامله "شاراک"

ارزش معاملات به ۱۰۹ میلیارد ریال رسید؛

رشد چشمگیر ۲۱درصدی نرخ پلی‌پروپیلن "شاراک"

نگاهی به عملکرد پتروشیمی جاده شازند:

میزان فروش پلی پروپیلن کاهش یافت

ارسال نظر