بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تاثیر تحریم های جدید آمریکا بر سودآوری فولادی ها

جایی برای نگرانی سهامداران شرکت های فولادی همچون فولاد خوزستان و مبارکه و ذوب آهن اصفهان و... نیست. اثر این تحریم ها چندان زیاد نخواهد بود و ضمنا این شرکت ها معمولا EPS های محتاطانه ای اعلام کرده اند. همچنین تقاضای فولاد جهانی خوب است و در ماه های پایانی سال، می توان فروش و صادرات بهتری هم حتی داشت.
کد خبر : ۲۰۵۹۰۶

تاثیر تحریم های جدید آمریکا بر سودآوری فولادی ها

به گزارش بورس نیوز، بعد از شهادت سردار سلیمانی و سیلی ایران به آمریکا، دشمن مو بور در اقدامی مضحک تعدادی از شرکت های ایرانی را در فهرست تحریم قرار داد. این در حالی است که فولادی ها از مدت ها قبل تحریم بودند و به رغم تحریم ها، صادرات این صنعت در سال جاری رشد چشمگیری نشان می دهد.
فهرست صنایع فلزی ایرانی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند:

۱. آلمینیوم المهدی
۲. شرکت آهن و استیل افرا
۳. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
۴. شرکت استیل
۵. شرکت فولاد اصفهان
۶. شرکت صنعتی معدنی گلگهر
۷. شرکت دریایی هنگیاون چین
۸. شرکت فولاد هرمزگان
۹. شرکت فولاد آلیاژی ایران
۱۰. شرکت آلمینیوم ایران
۱۱. شرکت فولاد و آهن غدیر
۱۲. شرکت خلاق تدبیر پارس

سید رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر تحریم های جدید آمریکا بیان کرد: تحریم های جدید به هر حال تاثیراتی دارد ولی تاثیر تحریم های جدید، نگران کننده نیست.

وی افزود: شرکت های فولادی با وجود تحریم ها در ماه های گذشته، صادرات مطلوبی داشته اند. این تحریم ها در نهایت فقط کمی قدرت چانه زنی مشتریان را افزایش می دهد و احتمالا انتقال پول را سخت تر خواهد کرد. اما این اثرگذاری چندان با اهمیت نخواهد بود. سود فولادی ها بیشتر تحت تاثیر قیمت و تقاضای بازار است و وضعیت تقاضای فولاد در بازارهای جهانی، داغ است. نگرانی خاصی بابت صادرات محصولات فولادی نداریم و می توانیم نیازهای بازار تشنه جهانی را برطرف کنیم. البته مشروط بر آنکه سیاست گذاران داخلی، محدودیتی ایجاد نکنند؛ چرا که در این مدت، گاهی مقررات و سیاست های داخلی، محدودکننده تر از تحریم ها بوده است.

 

وی در خاتمه تصریح کرد: جایی برای نگرانی سهامداران شرکت های فولادی همچون فولاد خوزستان و مبارکه و ذوب آهن اصفهان و... نیست. اثر این تحریم ها چندان زیاد نخواهد بود و ضمنا این شرکت ها معمولا EPS های محتاطانه ای اعلام کرده اند. همچنین تقاضای فولاد جهانی خوب است و در ماه های پایانی سال، می توان فروش و صادرات بهتری هم حتی داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۱۰ ماهه شرکت به بیش از ۱۲۷ هزار میلیارد ریال رسید؛

ادامه روند افزایشی نرخ محصولات "فخوز"

گزارشی از کوره‌هایی این فولادساز اصفهانی؛

قراردادهای "ذوب" در شرایط تحریم

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

تحریمی از جنس تبلیغات

سریال تکراری تحریم‌ها ببیننده ندارد؛

زره فولادی بر تن سرمایه‌گذاران

ارسال نظر