بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
تحلیلگر سبدگردان آسمان بیان کرد:

بازار سهام گزینه مناسب سال ۹۸ و ۹۹

تحلیلگر شرکت سبدگردان آسمان معتقد است که همچنان می‌توان از بازار سهام بازدهی کسب کرد و طی یک سال آینده بورس مناسبت‌ترین گزینه سرمایه گذاری خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۵۹۸۳

به گزارش بورس نیوز، منصور اصغری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا به الان شاخص کل بورس با رشدی رویایی، بازدهی بیش از ۲۷۰ درصد را ثبت کرده، گفت: روند شاخص در تمام این دوره تماما صعودی نبوده است و با توجه به متغیر‌های سیاسی، اقتصادی و رفتاری، فراز و نشیب‎های بسیاری را پشت سر گذاشته است؛ به طور نمونه، شهریور ماه ۱۳۹۷ دوره‎ای بود که تقریبا هر روزه تمام سهم‎های ارزنده و غیرارزنده با هیجان خرید به وجود آمده صف خرید بودند سپس دوره‎ اواخر مهرماه تا دی ‎ماه ۱۳۹۷ را داشتیم که منفی‎ترین روز‌های بازار سرمایه را تنها براساس رفتار‌های هیجانی علرغم ارزندگی اکثر سهم ‏ها شاهد بودیم.

تحلیلگر شرکت سبدگردان آسمان ادامه داد: بعد از شفاف‏ تر شدن عملکرد شرکت‏ ها در دوران تحریم و نزدیک شدن به سال ۱۳۹۸ و برآورد مناسب از سود آوری شرکت‎ها برای این سال، رویکرد تحلیلی بر بازار حکمفرما شد و با کنترل بازار‌های موازی شاهد اقبال بیشتر سرمایه‎گذاران به بازار بورس بودیم. هیجانات جزئی از بازار بوده، ولی شدت آن در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ کمتر بوده است. تجربه چند ماهه اخیر ثابت کرده رفتار هیجانی پایدار نیست و فروشندگان در روز‌های منفی متضرران بازار بوده‎اند.

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه در یک ماه گذشته اکثر سهم‎ ها رشد قابل توجهی داشتند که عمدتا به واسطه‎ رشد دلار، تورم انتظاری و نقدینگی موجود در جامعه بوده، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور انتظار تورم و تصمیم‎های تورم‎زا را در آینده نیز می‌توان داشت.

اصغری ادامه داد: معاملات چند روز اخیر نیز بیانگر این موضوع است که نقدینگی بیشتر از اینکه به دنبال فرار از بورس باشد، به دنبال جابه‎جایی در صنایع مختلف است. با وجود رشد قابل توجه شاخص کل بورس در آذر ماه و با توجه به اینکه انتظار داریم گزارش‌های آذرماه شرکت‎ها عمدتا بهتر از میانگین سال باشد، اصلاح خیلی عمیقی برای بازار نمی‎توان متصور بود.

تحلیلگر سبدگردان آسمان تشریح کرد: با توجه به رشد قابل توجه بازار سهام، باید انتخاب سهم با حساسیت بالاتری همراه باشد و گزارش‌های ماهانه به دقت رصد شود. ممکن است حتی در ماه‎های آتی شاخص دچار فرسایش زمانی شود و مجددا به بهانه تورم رشد مجدد خود را ادامه دهد. با وارد شدن به فصل پایانی سال ۱۳۹۸، تحلیل‎ شرکت‎ها با دید سال ۱۳۹۹ صورت می‎پذیرد و فعالان بازار سود سال ۱۳۹۹ شرکت‎ها را نیز در قیمت حال حاضر شرکت‎ها لحاظ می‎کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه مطابق اجماع تحلیلگران انتظار افزایش حداقل ۲۰ درصدی دلار نیما برای سال ۱۳۹۹ نسبت به میانگین سال ۱۳۹۸ وجود دارد و پیش‎بینی‎های جهانی نیز از افزایش نرخ‎های جهانی حکایت دارد، بیان کرد: بر این اساس، سهم‏ های بنیادی و صادراتی کماکان گزینه مناسبی برای سرمایه‎گذاری می‎باشند؛ اما از سایر صنایع، مخصوصا سهم‎های دارای پتانسیل تجدید ارزیابی نباید غافل گشت. با توجه به ماهیت بودجه، برای سال آتی نیز انتظار تورم بسیار بالاتر از سود بانکی وجود دارد؛ بنابراین برای پوشش تورم سرمایه‎گذاری در سهام توصیه می‎شود.

این گزارش حاکی است که شرکت سبدگردان آسمان به عنوان یکی از موفق‌ترین و پربازده‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی کشور با دارا بودن چهار صندوق سرمایه‌ گذاری آسمان یکم، آسمان آرمانی سهام، آسمان خاورمیانه و آسمان امید و ارائه خدمت سبدگردانی اختصاصی، یکی از شرکت های سبدگردان تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است. این سبدگردان با نزدیک به یک دهه فعالیت توانسته است بازدهی های مناسبی را برای سرمایه‌گذاران با سطح ریسک متفاوت ایجاد کند.

طبق گزارش‌های مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران- فیپیران (مرجع اعلام بازدهی صندوق¬‌های سرمایه گذاری)، صندوق‌های شرکت سبدگردان آسمان جزو برترین صندوق‌ها با کسب بالاترین سود معرفی شده‌اند. عملکرد ۹ ماهه ۱۳۹۸ گویای آن است که این صندوقها با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در مقایسه با خرید مستقیم سهام، توانسته‌اند سود‌های جذابی را برای سرمایه‌گذاران محقق کنند و از بازار‌های رقیبی، چون طلا، مسکن و ارز با فاصله معناداری پیش بیفتند.

بازار سهام گزینه مناسب سال ۹۸ و ۹۹

سود ۱۰۲ درصدی صندوق آسمان یکم
شرکت سبدگردان آسمان دارای دو صندوق سرمایه‌گذاری در سهام است.
صندوق آسمان یکم توانسته است در ۹ماهه ۱۳۹۸، بیش از ۱۰۲ درصد بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

صندوق آسمان آرمانی سهام دیگر صندوق در سهام این شرکت است که در بورس قابل معامله (ETF) است؛ این صندوق نیز با بازدهی ۹۵ درصدی توانست هم راستا با شاخص کل بورس عمل کند و در صدر صندوق‌های سهامی قابل معامله قرار گیرد. این صندوق‌ها پرداخت سود دوره‌ای ندارد و در زمان فروش واحد‌های سرمایه‌گذاری سود یا زیان شناسایی می‌شود و گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران با سطح ریسک پذیری بالا قلمداد می‌شود.

سود ۷۵ درصدی صندوق آسمان خاورمیانه
صندوق سرمایه‌گذاری آسمان خاورمیانه صندوق مختلط شرکت سبدگردان آسمان است؛ این صندوق با ترکیب متوازن در سهام و اوراق با درآمد ثابت توانست در ۹ ماهه ۱۳۹۸ بیش از ۷۵ درصد بازدهی برای سرمایه گذاران خود محقق کند.

این صندوق در دسته صندوق‌های با «ریسک متوسط» قرار می‌گیرد و مناسب سرمایه گذارانی است که علاقمند به کسب بازدهی بازار سهام هستند، اما تمایل ندارند ریسک بالایی را متقبل شوند. بازدهی صندوق سرمایه گذاری آسمان خاورمیانه در این مدت جزو بالاترین سود‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط کشور بوده است.
این صندوق نیز پرداخت سود دوره‌ای ندارد و در زمان فروش واحد‌های سرمایه‌گذاری سود یا زیان شناسایی می‌شود.

کسب سود روزشمار بدون نرخ شکست
شرکت سبدگردان آسمان با تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت آسمان امید، توانست دایره خدمات خود را به سرمایه گذاران ریسک گریز و علاقمند به ابزار‌های با درآمد ثابت توسعه دهد.

میانگین بازده سالیانه ۹ ماه گذشته این صندوق ۲۲.۱ درصد بوده است و در آذرماه ۱۳۹۸ سود سالانه شده ۲۳.۱ درصدی را برای سرمایه گذاران ریسک گریز به ارمغان آورده است. این صندوق به دلیل ماهیتش که اغلب در اوراق بادرآمد ثابت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می کند، در دسته صندوق‌های «بدون ریسک» قرار می‌گیرد. این صندوق مناسب کسانی است که بدون تحمل ریسک، خواهان کسب مزایا و منافعی فراتر از سرمایه گذاری در بانک هستند، بدون آن که ریسکی را متحمل شوند.

این صندوق دارای سود روزشمار است و سرمایه گذاران بدون تحمل نرخ شکست می‌توانند در هر زمانی که تشخیص دهند از صندوق خارج شوند. صندوق آسمان امید همیشه این پتانسیل را دارد که در زمان مقتضی سود بالاتر از سود بانکی برای سرمایه گذاران خود محقق کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پربازده‌‎ترین و زیانده‌ترین سهم‌ها را بشناسید؛

از تلخ کامی قندی‌ها تا آوای خوش بازدهی «وآوا»

خوب‌ها و بد‌های هفته معرفی شدند؛

«وسدید» گل کاشت

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

جذابیت قیمت های فعلی برای خرید

ارسال نظر