بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد؛

بخشنامه برای مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی

معاون اول رئیس جمهور بخشنامه برای مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را به دستگاه ها و سازمان ها و موسسات ابلاغ کرد.
کد خبر : ۲۰۶۱۴۰

بخشنامه برای مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی

به گزارش بورس نیوز، معاون اول رئیس‌جمهوری در بخشنامه‌ای وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و استانداری‌ها را ملزم به رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی کرد.

به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح و استانداری‌ها، تا پایان سال موظف به رعایت کامل موارد عنوان‌شده در این بخشنامه هستند.

رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضا‌های داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهرو‌ها و فضا‌های عمومی سرپوشیده و روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز‌های تعطیل از جمله موارد این بخشنامه است.

بر اساس این بخشنامه، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا، انجام معاینه فنی همه موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تاییدصلاحیت‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (براساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و کاهش حداقل ۵ درصدی مصرف گاز طبیعی هر مشترک در چهار ماه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مورد تاکید قرار گرفته است.

شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های گاز استانی در موارد یادشده در این بخشنامه آمادگی ارائه هرگونه مساعدت فنی به دستگاه‌های اجرایی را دارند.

همسو با اجرای موارد بالا، استانداران باید ضمن تاکید بر اجرای این بخشنامه و طرح آن در شورای اداری استان، پیگیری‌های لازم را برای صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار دهند.

همچنین، شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های گاز استانی مکلف به پیگیری اجرای دقیق این بخشنامه در دستگاه‌های اجرایی هستند و در صورت رعایت نشدن این بخشنامه، شرکت گاز استانی مربوط، پس از یکبار اخطار کتبی، ضمن ارسال مراتب به استانداری ذی‌ربط، در صورت تخطی مجدد مطابق مقررات با دستگاه اجرایی رفتار می‌کنند.

سازمان صدا و سیما موظف به اطلاع‌رسانی مناسب برای بهره‌گیری از روش‌های موثر جهت ترغیب جامعه به صرفه‌جویی و کاهش مصرف گاز طبیعی است و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به اطلاع‌رسانی مناسب برای کاهش مصرف سوخت به کارکنان هر دستگاه هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی معاون اول رییس‌جمهور اتفاق افتاد؛

ابلاغ آیین نامه فرایند استخراج رمز ارز

از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد؛

اعلام تعرفه های گمرکی

ارسال نظر