بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

حذف یارانه به دلیل میزان درآمد کل خانوار مناسب نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حذف یارانه معیشتی خانوار‌ها به دلیل میزان درآمد کل خانوار، سازوکار مناسبی است.
کد خبر : ۲۰۶۶۳۲

حذف یارانه به دلیل میزان درآمد کل خانوار مناسب نیست

به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی مفتح در خصوص واریز نادرست یارانه معیشتی به مردم به ویژه نیازمندان، اظهار کرد: در شرایط فعلی واریز یارانه معیشتی ابهامات و مشکلات بسیاری دارد، اما مردم نسبت به نحوه واریز این اعتبارات از سوی دولت اعتراض دارند.

وی افزود: در بعضی مواقع مردم وقتی ما را می‌بینند، نسبت به شیوه دولت در واریز یارانه معیشتی انتقاد می‌کنند. دولت در زمان واریز یارانه بنزینی اعلام کرد که این اعتبار به ۶۰ میلیون نفر پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت ادامه داد: در وضعیت فعلی تعداد قابل توجهی از مردم اعلام کرده اند که یارانه معیشتی دریافت نکرده اند، سوال اینجاست که دولت چگونه اعلام می‌کند که به ۶۰ میلیون نفر یارانه بنزینی پرداخت کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عده‌ای از متقاضیان دریافت یارانه معیشتی اعلام می‌کنند که دولت به دلایل نادرست آن‌ها را از لیست دریافت یارانه حذف کرده، به نظر می‌رسد که دولت ملاک اصلی خود را پرداخت یارانه معیشتی، میزان درآمد کل خانوار قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: حذف یارانه معیشتی خانوار‌ها به دلیل میزان درآمد کل خانوار، سازوکار مناسبی نخواهد بود. زیرا ممکن است در یک خانواده فرزندانی که شغل و درآمد دارند، اما درآمد خود را برای تشکیل زندگی جدید و ازدواج پس‌انداز می‌کنند، بنابراین نمی‌توان این درآمد‌ها را ملاک پرداخت یا حذف یارانه قرار دارد.


مفتح گفت: به نظر من دولت باید ملاک پرداخت یا حذف یارانه معیشتی را میزان ثروت خانوار‌ها تعیین کند، در آن زمان می‌توان براساس میزان ثروت تعیین کرد که آیا این خانواده مستحق دریافت یارانه بنزینی است یا خیر.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر