بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
غلامرضا فروغی مدیر روابط عمومی فولاد خورستان در آیین اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همچنین جمعی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری، اظهار داشت: این نمایشگاه با تجربه‌ای متفاوت از گذشته و با هدف بومی سازی قطعات، تجهیزات، مواد و فناوری صنعت فولاد، در شرایطی برگزار شد که ندای تحریم صنعت فولاد از سوی آمریکا به گوش رسید؛ اتفاقی که دور از انتظار هم نبود.
کد خبر : ۲۰۶۸۲۳

تکیه بر توان داخلی تنها راه بی اثر کردن تحریم هاست

به گزارش بورس نیوز، فروغی نیا با بیان اینکه، تکیه بر توان داخلی تنها راه بی اثر کردن تحریم هاست، افزود: در چنین شرایط همه‌ی ما باور داریم، نگاه به تدارکات خارج از کشور، می‌بایست به توانایی و دستاورد‌های داخلی منتهی شود. اگر می‌خواهیم بایستیم، باید تکیه گاهمان مَحرم باشد، تا غافلگیر نشویم و دریابیم که تاکنون می‌توانستیم و حالا لاجرم، باید بتوانیم.

مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان گریزی هم به جشنواره و نمایشگاه سال گذشته داشت و گفت: سال گذشته انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران سنتی را شکست و همه صنعتگران فولادی را دُور یک میز جمع کرد، تا دریابند مشکل مشترک است، و اگر قرار است گره‌ای گشوده شو‌د، قدرت، اندیشه و عزمی مشترک طلب می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تعیین استراتژی اقتصاد مقاومتی با تاسی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برابر معادلات حاکم بر بازار بین الملل و حفظ سهم منطقی در اقتصاد جهانی، مستلزم بازنگری جدی در داشته‌های خویش است، مشروط بر اینکه فرصت‌های داخلی شناسایی شوند و در اختیار همگان قرار گیرد، چه آن‌ها که صاحب سرمایه هستند و چه آن‌هایی که اندیشه دارند، اما از پشتوانه‌ی سرمایه بی بهره اند.

فروغی نیا دومین جشنواره ملی فولاد ایران را سرپلی برای اتصال صاحبان سرمایه و اندیشه و با تجربه‌های این صنعت در کنار انرژی جوانان تلاش گر دانست و افزود: حضور این‌ها در میدان عملیاتی و فارغ از همه‌ی شعار‌ها ظرفیت‌ها را به سمت شناسایی و در نهایت به تفاهم سوق خواهد داد. رویدادی که شاید حلقه‌ی مفقوده‌ی نیم قرن حضور در صنعت فولاد کشور بوده باشد. در چنین شرایطی هر تهدید خارجی را می‌توان به فرصتی در داخل تحقق بخشید.

فروغی نیا با بیان اینکه، شرکت فولاد خوزستان طلایه دار بومی سازی صنعت فولاد در کشور است، گفت: شرکت فولاد خوزستان مبتکر بومی سازی فناوری احیا مستقیم و پدید آمدن طرح زمزم در کشور است.

وی افزود: در این نمایشگاه توانستیم با شناسایی بیش از ۱۳۰ شرکت دانش بنیان، سازندگان و تامین کنندگان داخلی، ارتباط موثر برقرار کنیم؛ این ارتباط یقینا در آینده در پیشبرد اهداف هولدینگ فولاد خوزستان پر رنگ‌تر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان از اهمیت برنامه ریزی و آینده نگری پروژه‌های آتی گفت و اضافه کرد: انتظار داریم، دست اندرکاران برنامه ریزی در ایران، در اجرای پروژه‌های فولادی، موقعیت جغرافیایی، منطق اقتصادی و قیمت تمام شده محصول در اقصی نقاط کشور را در نظر بگیرند. یقینا توجه نکردن به این فاکتورها، به پاشنه آشیل صنعت فولاد در آینده کشور منجر می‌شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید داشت: بهره مندی از مزایایی مانند: بنادر و سواحل منتهی به دریا، کاهش هزینه‌ی حمل و نقل، منابع آبی، شناسایی منابع معدنی و توسعه کارگاه‌های کوچک، تضمینی برای حیات صنعت فولاد است. این اتفاق به ویژه با محدودیت معادن سنگ آهن بسیار حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۱۰ ماهه شرکت به بیش از ۱۲۷ هزار میلیارد ریال رسید؛

ادامه روند افزایشی نرخ محصولات "فخوز"

رئیس هیات عامل ایمیدرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

قطع "واردات" کوره‌های فولادی را سودآور می‌کند

ارسال نظر