بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

ارزنده‌های کامودیتی پای شاخص، رشد نکردند

مدیرعامل کارگزاری آوانوین گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل برای رشد شاخص "افزایش نقدینگی" و ورود پول به بازار سرمایه هست.
کد خبر : ۲۰۶۹۱۴

مشارکت بالای سهامداران عرضه اولی رکورد زد

علی رضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در خصوص رشد شاخص به بورس نیوز اظهار کرد: روندی که طی ۳ماه اخیر جریان گرفته، ورود نقدینگی به بازار توسط سهامداران خرد و بخشی از پول سرگردان در اقتصاد کشور بوده که به سمت "بورس" هدایت شده و تعداد سهامدارانی که در عرضه‌اولیه شرکت‌ها مشارکت داشته‌اند، رکورد خود را شکسته و به رقم یک میلیون نفر رسیده و نشان از اعتماد سهامداران خرد به بازار سرمایه دارد.

وی ادامه داد: عوامل بنیادی دیگر مانند سودآوری شرکت‌ها، میزان تولید و فروش، رشد قیمت‌های جهانی، کامودیتی‌ها و محصولات پتروشیمی و همچنین نفت را می‌توان به عنوان عوامل تاثیرگذار بر رشد بازار دانست.

این کارشناس بازارسرمایه در رابطه با دورنمای رشد شاخص افزود: چشم‌اندازی که می‌توان برای بازار متصور شد، روند رو به رشد بوده و از این مرحله به بعد رشد شاخص با آرامی پیش می‌رود و البته به نقدینگی و انرژی بیشتری هست برای گذر از این قله‌ها نیاز است.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین با اشاره به صنایع و و سهم‌های ارزنده تا پایان سال گفت: برخی از صنایعی که از پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردارند، همپای رشد شاخص و بازارسرمایه رشد نکرده‌اند مانند صنایع فلزی‌ومعدنی، پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها و در کنار این شرکت‌ها، صنایعی که بحث تجدید ارزیابی را دارند به عنوان صنایع پربازده بازار سرمایه شناخته می‌شوند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

پایکوبی سهامداران در «جهرم»

پربازده‌‎ترین و زیانده‌ترین سهم‌ها را بشناسید؛

از تلخ کامی قندی‌ها تا آوای خوش بازدهی «وآوا»

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"معدنی‌ها" و "فلزی‌ها" رخ جدید بازار

کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت:

بدون ریسک پای نقدینگی "بورس"

ارسال نظر