بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

بی تدبیری مدیرنماها

گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به بی تدبیری هایی که آب به آسیاب دشمن ریخت و...
کد خبر : ۲۰۷۳۵۴


به گزارش بورس نیوز، کار هر رسانه ای شفاف سازی و افشای واقعیت ها است، مشروط بر آنکه پشت هر برنامه و تحلیل و ادعایی، سندی هم موجود باشد. هفته گذشته، صدا و سیما در اقدامی کاملا عجیب میهمان کارشناسی بود که خیلی صریح از آلودگی شیرهای خوراکی به سم آفلاتوکسین و سرطان زا بودن محصولات لبنی سخن گفت. مجری هم تاکید کرد که لطفا فعلا شیر نخورید!
اما تبعات این اظهار نظر فقط صنعت لبنی کشور و سرانه مصرف لبنیات در ایران را تهدید نکرد؛ بلکه آبروی محصولات لبنی ایران را هم برد. هنوز جنجال صادرات فرآورده های نفتی کم کیفیت تمام نشده، فیلم اظهار نظر کارشناس در رسانه ملی، در کشورهای همسایه مان دست به دست می چرخد و رقبای ترک و سعودی هم با اشاره به همین فیلم، محصولات ایرانی را می کوبند تا بازار صادراتی را از آن خود کنند! این ها دیگر کار دشمن نیست و در شرایط تحریم چنین گوهر افشانی هایی جز از دست دادن همین درآمد ارزی محدود و آب در آسیاب دشمن ریختن، ثمره ای ندارد.

 

بی تدبیری مدیران زیر سایه شعار خودکفایی

البته این روزها خیلی ها هستند که شعار خودکفایی سر می دهند و تیشه به ریشه صنعت ایران می زنند. یک نمونه دیگر، پیشنهاد واردات اتوبوس از خارج از کشور است! نه فقط آنقدر عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کردیم که تولیدات شان روی دست شان باد کرده، بلکه اشتغال را هم نشانه گرفته ایم. به نظر کارشناسان واردات هر یک دستگاه اتوبوس، اشتغال یک نفر_سال را از بین خواهد برد. دوستان قصد واردات ۱۵۰۰ اتوبوس دارند و باید به حال ۱۵۰۰ خانواری که با این بی تدبیری ضربه خواهند خورد، خون گریست.

نمونه دیگر بی تدبیری، بلایی است که بر سر دو شرکت شوینده قدیمی مان آوردیم. دو برند «تولی پرس» و «داروگر» نزدیک به یک قرن قدمت دارند و آن زمان که این دو برند، شهره هر کوی و برزن بود؛ در کشورهای همسایه با شتر تردد می کردند. حالا دنیا در صنعت شوینده به کجا رسیده و برندهای شوینده ما به کجا؟! این دو شرکت حتی زحمت جواب تلفن دادن به خودشان نمی دهند و گویا مدیران جدید این شرکت بیش از آنکه در اندیشه تولید باشند، به فکر نقد کردن زمین کارخانه هستند.

 

مدیر گران قیمت آغازاده چادری در تدارک بورسی شدن 

گویا یکی از هلدینگ های سرمایه گذاری که در تدارک ورود به بازار سرمایه هم هست مدیر مالی آغازاده چادری را که هنوز مهر محکومیتش خشک نشده، استخدام کرده؛ آن هم با حقوق ماهیانه ۳۰ میلیون تومان! امیدواریم این استخدام و این رقم حقوق به خاطر هنر مدیرمالی محترم در سرپوش گذاشتن بر تخلفات مالی نبوده باشد!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج و نیم عصر؛

التصاق مدیر بانک قرمزپوش!

پیش‌بینی از فردای بازار سرمایه؛

سود بورس در جیب تماشاچیان

ارسال نظر