بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
هواپیما‌های مختلفی در ایران پرواز می‌کنند، اما از معروف‌ترین‌های آنان می‌توانیم به ایرباس اشاره کنیم. شرکت اروپایی ایرباس (Airbus) یکی از غول‌های صنعت هواپیماسازی جهان است که بیشتر محبوبیت آن به خاطر ساخت هواپیما‌هایی مدرن و پیشگام با تکنولوژی هواپیماسازی است.
کد خبر : ۲۰۷۷۲۵

به گزارش بورس نیوز،ایرباس به عنوان دومین شرکت بزرگ هواپیماسازی، بیش از نیمی از هواپیما‌های غیر نظامی و مسافربری جهان را ساخته است. امروز می‌خواهیم تا بهترین هواپیما‌های ایرباس را که در ناوگان هواپیمایی ایران پرواز می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید.

معرفی شرکت هواپیماسازی ایرباس
یکی از یادگار‌هایی که پس از تغییرات جنگ جهانی دوم در اروپا هنوز هم به جای مانده، دومین غول صنعت هواپیماسازی جهان یعنی شرکت ایرباس است. ایرباس در ابتدا با ائتلاف شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به وجود آمد، اما طولی نکشید که مالکیت این شرکت چند ملیتی تنها به انحصار اروپایی‌ها درآمد. ایرباس در سال ۱۹۷۰ به صورت رسمی تاسیس شد و ۲ سال بعد اولین مدل هواپیما خود را به بازار‌های جهانی عرضه کرد. اولین هواپیمای ایرباسی که به بازار آمد، مدل A۳۰۰ آن بود. این شرکت در سال‌های فعالیت خود، هواپیما‌های مسافربری بسیار زیادی وارد بازار کرده و در هر کجای جهان که از آن پروازی صورت می‌گیرد؛ چند فروند هواپیمای ایرباس وجود دارد. ناوگان هوایی ایران نیز رابطه خوبی با هواپیما‌های ساخت ایرباس دارد و به صورت متداوم از آن‌ها در برگزاری پرواز‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کند.

بهترین ایرباس‌های دنیا در پرواز‌های داخلی ایران

سوخت کمتر با هواپیما‌های ایرباس A۳۲۰
یکی از هواپیما‌های محبوب ایرباس که در ناوگان هواپیمایی ایران از آن بسیار استفاده می‌شود، هواپیما‌های متعلق به خانواده ایرباس A۳۲۰ است. این هواپیما برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ تولید شد و ۳ سال بعد برای اولین بار در فرانسه برای شرکت ایرفرانس به پرواز درآمد. هواپیما‌های Airbus A۳۱۸، Airbus A۳۲۰ و Airbus A۳۲۰ neo از جمله هواپیما‌های A۳۲۰ هستند. این هواپیما از دسته هواپیما‌های لاغر پیکر شرکت ایرباس می‌باشند. این هواپیما بعد از بوئینگ ۷۳۷ توانسته تا لقب بیشترین فروش انواع مختلف خود را کسب نماید. ظرفیت این هواپمیا ۱۵۰ نفر است و از جمله نقاط قوتش این است که سوخت وانرژی کمی مصرف می‌کند. این هواپیما یکی از پر فروش‌ترین هواپیما‌های تک راهروی ایرباس است.
هواپیما‌های خانواده ایرباس A۳۲۰ در ایران برای شرکت‌های قشم ایر، ایران ایر، معراج، آتا، کیش ایر و شرکت هواپیمایی آسمان پرواز می‌کنند و شما می‌توانید به راحتی برای پرواز خود چه در مقاصد خارجی و چه در مقاصد داخلی بلیط هواپیما خود را با این هواپیما‌ها خریداری کنید.
ایرباس A۳۵۰، هواپیمایی با ظرفیت بالای جا به جایی مسافر
ایرباس A۳۵۰ (Airbus A۳۵۰) یکی از هواپیما‌های پهن پیکر ساخت شرکت ایرباس است که جز هواپیما‌هایی است که شرکت ایران ایر ۱۶ فروند از آن را برای ناوگان خود سفارش داده است. اولین نمونه این هواپیما در سال ۲۰۱۳ در فرانسه به بازار عرضه شد. طراحی و ساخت این هواپیما به صورت موازی با ساخت هواپیمای ۳۳۰ A ایرباس در جریان بود. شرکت ایرباس درباره این هواپیما می‌گوید که هم هزینه اجرایی آن و هم مصرف انرژی این هواپیما بسیار کمتر از هواپیما بوئینگ ۷۸۷ است. ظرفیت جا به جایی این هواپیما ۴۴۰ مسافر در هر پرواز است. هواپیما A۳۵۰، ۲ موتوره است و این توانایی را دارد که مسافران زیادی را در مسافت‌های طولانی جا به جا نماید. این هواپیما هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر استقامت بدنه یکی از بهترین هواپیما‌های جهان است. جالب است بدانید که هواپیمای ۳۵۰ A در رقابت با هواپیمای ۷۷۷ و ۷۸۷ بوئینگ طراحی و به بازار عرضه شد.
پرواز با ایرباس A۳۸۰ در آینده‌ای نه چندان دور!
جدیدترین و بهترین هواپیمای ایرباسی که قرار است تا در ناوگان هواپیمایی ایران وارد شود، ایرباس A۳۸۰، است. این هواپیما در دسته ساخته‌های پهن پیکر این شرکت هواپیمایی جا دارد و در حال حاضر بزرگ‌ترین هواپیمایی است که در سراسر جهان پرواز دارد. این هواپیما ۴ موتوره است و دارای ۲ طبقه است. بهترین استفاده از این هواپیما را می‌توان در پرواز‌های بلند مدت و بین قاره‌ای داشت. برد این هواپیما، ۱۵ هزار کیلومتر است. ظرفیت این هواپیما برای جا به جایی مسافران بسیار بالاست و در حدود ۵۲۵ نفر مسافر را می‌تواند در هر پرواز به مقصد برساند.
ایرباس A۳۱۰، هواپیمایی کوچک، اما مقاوم
ایرباس A۳۱۰ هواپیمایی پهن پیکر، اما با برد متوسط است و از نظر جثه‌ای به نسبت دیگر ایرباس ها، کوچک است. البته با این حال، این هواپیما ظرفیت جا به جایی ۲۲۰ مسافر را در هر بار سفر دارد. در حال حاضر از این هواپیما در ناوگان هواپیمایی شرکت ایران ایر استفاده می‌شود. البته مدل دیگری از خانواده هواپیما‌های ایرباس A۳۱۰ تحت نام Airbus A۳۱۰-۳۰۰ نیز برای شرکت هواپیمایی ماهان ایر پرواز می‌کند. این هواپیما عملکرد بهتری از اولین هواپیما از خانواده ۳۱۰ A دارد. ظرفیت این هواپیما، ۱۹۰ نفر است.
از آن جایی که ایرباس شرکتی معروف است و هواپیما‌های زیادی در ایران دارد، ممکن است شما در سفر‌های هوایی خود بار‌ها سوار این هواپیما‌ها شده باشید. ما در این مطلب برای شما، علاوه بر معرفی ۴ مدل پر طرفدار و ایمن شرکت هواپیماسازی ایرباس، گزیده‌ای از تاریخچه این شرکت را به شما معرفی نمودیم که هم اکنون در ناوگان هوایی ایران در مقاصد داخلی و خارجی پرواز می‌کنند.

بهترین ایرباس‌های دنیا در پرواز‌های داخلی ایران

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

اشتراک گذاری :
ارسال نظر