بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش دلار نیمایی امری موثر بر رشد دوباره پتروشیمی‌ها

با توجه به افزایش نرخ دلار نیمایی احتمال می‌رود در بهمن ماه گزارش‌های خوبی از عملکرد شرکت‌ها منتشر شود.
کد خبر : ۲۰۷۷۷۴
افزایش دلار نیمایی امری موثر بر رشد دوباره پتروشیمی‌ها
 
 
امیر سیاحی، مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین در بررسی وضعیت پتروشیمی‌ها به بورس نیوز گفت:گزارش‌های ارسالی این گروه در وضعیت مطلوبی قرار نداشته است.

وی ادامه داد: باید منتظر گزارش‌های بهمن ماه این حوزه بود، اما با افزایش نرخ دلار، پیش بینی می‌شود گزارش‌های دی ماه نسبت به گزارش نه ماهه این شرکت‌ها در وضعیت بهتری بوده و شاهد رشد دوباره این گروه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به منفی شدن بازار بر حوزه پتروشیمی عنوان کرد: افزایش نرخ دلار نیمایی می‌تواند امری موثر بر رشد و توجه مجدد بازار به این گروه باشد.

سیاحی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر صنعت فولاد اظهار داشت: تحریم‌های اعمال شده کم نیستند، اما به نظر نمی‌رسد که تحریم‌های جدید عاملی بر کاهش این حوزه باشد. 

وی به فروش داخلی این حوزه اشاره کرد و افزود: همچنان فروش داخلی در این حوزه برقرار بوده و باید صبر کرد تا روند اعمال تحریم‌های جدید مشخص شود.
 
افزایش دلار نیمایی امری موثر بر رشد دوباره پتروشیمی‌ها
 

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر تحریم‌ها به شکلی باشد که صادرات به صورت کلی قطع شود قطعا تاثیرات بسیاری به همراه خواهد داشت اما؛ تاکنون در هر حالت صادرات به شکلی انجام می‌شده و به مرحله صفر شدن نخواهیم رسید. 

سیاحی از فعالیت شرکت‌های فولادی در داخل کشور سخن گفت و افزود: تحریم‌ها در این بخش از فعالیت فولادی‌ها تاثیر کمی داشته و این حوزه می‌تواند همچنان رشد خود را ادامه دهد، البته افزایش نرخ نیز سودآوری را به همراه خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

فروش بلوکی اموال دولت در جهت رفع کسری بودجه 

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد:

تعادل در کلیت بازار

ارسال نظر