بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
گاز خالص نوعی از گاز است که دارای میزان ناخالصی کم و بالاترین میزان خلوص است.
کد خبر : ۲۰۹۱۶۱


به گزارش بورس نیوز،می‌توان گفت که گاز‌های خالص دارای خلوص بالای ۹۹ درصد و تقریبا نزدیک به ۱۰۰ است.از کاربردهای گاز خالص باید به استفاده از این گاز در صنایع گاز، پتروشیمی، فولاد، نفت، پژوهشی، پزشکی و.... اشاره نمود. ولی عمده ترین کاربرد این گاز خالص در آزمایشگاه ها است. اکثر ابزارها و دستگاه های موجود در آزمایشگاه ها نسبت به کمترین میزان ناخالصی موجود در گازها حساس می باشند به همین دلیل باید از گازهایی با بالاترین خلوص در آزمایشگاه ها استفاده شود و همچنین مخلوط گازهای خالص برای کالیبراسیون ابزار و دستگاه های آزمایشگاهی کاربرد دارند.

گاز‌های خالص دارای چه نوع کاربرد‌هایی هستند

نمونه ای از گازهای خلوص بالا
از نمونه گازهای خالص که در صنعت و آزمایشگاه ها کاربرد وسیعی دارند می توان به گازهایی مانند گاز آرگون، گاز نیتروژن، گاز هلیوم، گاز هیدروژن و دیگر گازها اشاره کرد. همانگونه که در قبل گفته شد گازهای خالص گاهی به صورت مخلوط دو و یا چند گاز تولید می شود که به صورت سفارشی نیز تهیه می گردد که شما می توانید برای سفارش انواع گازهای خلوص بالا به سایت هوا مایع زاگرس مراجعه کرده و یا با مشاوران فروش ما تماس بگیرید.
در برخی موارد و کاربردها مانند مصارف آزمایشگاهی و یا مصارف بهداشتی و غذایی که نیازمند دقت بسیار زیادی است باید از گاز آزمایشگاهی خالص استفاده شود. زیرا ممکن است که ناخالصی باعث آسیب دیدن دستگاه ها و ابزار آزمایشگاهی شود، که این روند در نتایج به دست آمده اختلال ایجاد خواهد کرد. برای مثال در نوشابه که به عنوان مواد غذایی آن را می شناسیم، باید از گاز خالص دی اکسید کربن استفاده شود، وجود ناخالصی در نوشابه باعث مسمومیت در فرد می شود. برای همین استفاده از گازهای خلوص بالا در چنین مواردی اهمیت دارد.

گاز‌های خالص دارای چه نوع کاربرد‌هایی هستند

توضیحی مختصر درباره گازهای آزمایشگاهی
در ادامه به توضیحی در خصوص پاسخ به این سوال که گاز آزمایشگاهی چیست می پردازیم. در اصل به گازهایی که برای کنترل فرآیندی استفاده می شوند، مانند گازهلیوم که با عنوان گاز حامل سوانگاری (گاز کروماتوگرافی) جزئی از گاز های آزمایشگاهی شناخته می شوند. در بسیاری از موارد، کاربرد مهم یک گاز آزمایشگاهی برای کالیبراسیون یا واسنجی دستگاه های آزمایشگاهی تعریف می شود. گاهی هم به عنوان ابزار پشتیبانی برای تطبیق ملزومات با مشخصات کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد. تمام مخلوط های گازی متناسب با نیاز آزمایشگاه ها قابل تولید است. در مخلوط های گازی باید درصد مشخصی از هر گاز به کار رود تا کار آزمایشگاهی با مشکل مواجه نشود و لازم است که شرکت های عرضه کننده گاز های آزمایشگاهی در این رابطه به مشتریان خود تضمین دهند. برخی از گازهای آزمایشگاهی را می توان در داخل کشور تولید کرد و برخی دیگر به صورت وارداتی هستند. می توان گفت بسیاری از گازهای آزمایشگاهی در خارج از کشور تولید می شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر