بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
افت محسوس سودآوری "ریشمک" در سال ۱۳۹۸؛

کاهش درآمد‌های تسعیر ارز شرکت

علت اصلی افت سودآوری شرکت را می‌توان در کاهش درآمد‌های ناشی از تسعیر ارز آن عنوان کرد.
کد خبر : ۲۱۰۳۱۸

کاهش درآمد‌های تسعیر ارز شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت تولید و صادرات ریشمک در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، موفق به کسب سود خالص ۴۴۰ میلیارد ریالی شده است. این میزان سوداوری در مقایسه با سال گذشته از ان کاهش محسوس ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

علت اصلی افت سودآوری شرکت را می‌توان در کاهش درآمد‌های ناشی از تسعیر ارز آن عنوان کرد. این شرکت تمامی فروش خود را در بازار‌های صادراتی انجام می‌دهد و در سال مالی اخیر صرفا مبلغ ۸۳ میلیارد ریال سود تسعیر شناسایی کرده و این در حالی است که سود تسعیر ارز در سال مالی قبل از آن به بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال رسیده بود.

 

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال گذشته به مبلغ ۵۸۶ میلیارد ریال محقق شده که رشد ۴۴ درصدی را نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد. محصولات اصلی شرکت شامل پودر شیرین بیان و عصاره شیرین بیان است.

کاهش درآمد‌های تسعیر ارز شرکت

مقادیر فروش محصول پودر در سال گذشته به ۹۵۰ تن رسیده که رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد و مقادیر فروش محصول عصاره معادل ۱۱۹ تن بوده که در حدود ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. نرخ‌های فروش این دو محصول نسبت به سال گذشته به ترتیب رشد ۴۰ و ۳۰ درصدی داشته اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر