بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حساب‌ویژه بر سودآوری ۵۰درصدی آریاساسول

شرکت پلیمر آریاساسول اولین شرکتی است که با سهام ویژگی ممتاز پذیرش شده و کمتر از ۶ ماه پس از تصویب سهام ممتاز و تا پایان سال عرضه اولیه می گردد.
کد خبر : ۲۱۱۹۵۴

پتانسیل های آریا ساسول از زبان مدیر عامل

به گزارش بورس نیوز، شرکت پلیمر آریا ساسول پیگیر ورود به بازار سرمایه است و احتمالا هفته آینده شاهد عرضه اولیه این شرکت در بازار دوم فرابورس خواهیم بود.
این شرکت سالانه بالغ بر ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات پلیمری و اتیلن تولید می کند و بنچ مارک صنعت پتروشیمی کشور است.

امیر حسین بحرینی مدیر عامل شرکت پلیمر آریا ساسول در گفت‌وگو با بورس نیوز در معرفی این شرکت بیان کرد: شرکت پلیمر آریاساسول تولیدکننده اتیلن و پلی اتیلن است. ظرفیت تولید اتیلن شرکت پس از افزایش ظرفیت موفق در سال جاری، به ۱.۱ میلیون تن رسیده و واحد پلی اتیلن سبک و متوسط و سنگین شرکت جمعا سالانه بیش از ۷۵۰ هزار تن تولید دارند. سرمایه شرکت بیش از ۴۵۸ میلیارد تومان بوده که با سرمایه گذاری مشترک و برابر شرکت ساسول آفریقای جنوبی و شرکت ملی پتروشیمی در دهه ۱۳۸۰ به بهره برداری رسیده است.

وی در رابطه با برنامه های آتی شرکت جهت افزایش سرمایه و طرح های توسعه ای گفت: شرکت در سال جاری اقدام به افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت واحد الفین کرده و طرح افزایش ۳۰۰ هزار تنی پلی اتیلن سنگین با سرمایه گذاری حدود ۲۷۰ میلیون دلار در حال ساخت است و از سال ۱۴۰۱ وارد مدار می شود.

مدیرعامل آریا ساسول در مورد وضعیت فروش و تاثیر افزایش نرخ ارز نیمایی بر سودآوری شرکت اظهار کرد: فروش شرکت در سال گذشته ۵۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که انتظار می رود با رشد قیمت دلار، این سود در سال جاری و آینده با رشد مناسبی همراه شود. همچنین افزایش ظرفیت تولید اتیلن در سال ۱۳۹۹ بر سودآوری شرکت موثر خواهد بود.

وی افزود: شرکت پس از عرضه و تامین نیاز بازار داخل، نسبت به صادرات محصولات اقدام می کند که با مکانیزم کارگزاران فروش، هیچ گونه ریسکی از بابت فروش و مبادلات ارزی به شرکت وارد نمی گردد. همچنین فروش ارز براساس دستورالعمل های بانک مرکزی در سامانه نیما صورت می گیرد.

پلیمر آریاساسول با حاشیه سود بیش از ۵۰ درصدی به عنوان سودآورترین شرکت پتروشیمی کشور محسوب می شود که دلیل اصلی آن هم، تکنولوژی، حاکمیت شرکتی و برنامه ریزی استراتژیک این شرکت است.

بحرینی در پاسخ به دغدغه برخی سهامداران در مورد کندی رشد سهم های عرضه اولیه شده تحت تاثیر مقررات جدید حجم مبنا گفت: سهامداران عمده، برنامه عرضه تا ۵ درصد را دارند که با توجه به بالا بودن ارزش شرکت در مقایسه با شرکت های دیگر پذیرفته شده، به نظر مشکلی در خصوص معاملات در آینده نخواهد بود. همچنین به دلیل بکارگیری مکانیزم سهام ممتاز، سهامداران عمده نگران رقابت برای خرید سهام نیستند و این موضوع می تواند به نقدشوندگی و افزایش شناوری سهام منجر شود. شرکت پلیمر آریاساسول اولین شرکتی است که با سهام ویژگی ممتاز پذیرش شده و کمتر از ۶ ماه پس از تصویب سهام ممتاز و تا پایان سال عرضه اولیه می گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
با تصمیم مدیران فرابورسِ صورت گرفت:

«آٰریا» عرضه اولیه‌ای که منتفی شد

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

عرضه مجتمع پتروشیمی آریاساسول تا پایان سال

طلای عرضه‌اولیه بر گردن اسفندماه

ضربان عرضه‌اولیه "تندگویان" تند شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
اقا درود آی ما شناوری سه م را زیاد میکنیم آی ما درصد را بالا میبریم همین فقط فقط 5 درصد یه شرکتی هم که خوبه آقایون از دلشون برنمیاد به مردم بدن خدا وکیلی حکومت دزد معلوم آدم دزد به وجود میاره
ناشناس
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
از قرار معلوم شما هم خودت از همون دزد هایی که میگی هستی
علی ابراهیمیان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
سلام من بازنشسته ارتش هستم اگر ده ملیون سرمایه گذاری کنم سود آن چطور میشه