بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
هیأت داوران آکادمی هوش مالی، اسامی فیلم‌های سینمایی برتر جشنواره فجر که به موضوع سواد مالی پرداخته‌اند را اعلام کرد.
کد خبر : ۲۱۲۰۶۷

برترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر از منظر سواد مالی انتخاب شدند

به گزارش بورس نیوز، کمیل رودی مدیر آکادمی هوش مالی گفت: تمام فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فجر در مدت برگزاری جشنواره، مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۵ فیلم نامزد دریافت نشان ویژه هوش مالی شدند.

وی افزود: رتبه‌بندی و انتخاب فیلم¬ها بر اساس فراوانی مفاهیم سواد مالی در فیلم و نیز چگونگی پرداختن به آن‌ها صورت گرفته است.

مدیر آکادمی هوش مالی ضمن اشاره به اینکه مسائل اقتصادی، بخش مهمی از دغدغه افراد جامعه است، گفت: در مواجهه با مسائل اقتصادی زندگی روزمره چاره‌ای جز افزایش آگاهی و توانمندسازی مردم وجود ندارد.

موزه‌های فرهنگی و تاریخی ما و تجربه پذیرفته‌شده جهانی هم بر اهمیت این امر تأکید دارند. از آنجا که سینما از یک سو بازتابی از نگرش‌ها و رفتار‌های جامعه است و از سوی دیگر، عاملی مؤثر بر فرهنگ و آینده جامعه، آکادمی هوش مالی، با هدف گفتمان‌سازی سواد مالی، اقدام به ارزیابی و تقدیر از فیلم‌های برتر نموده است.

بر اساس این گزارش متن بیانیه¬ی پایانی ارزیابی فیلم‌های شرکت کننده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از منظر سواد مالی بدین شرح است:

«با عنایت خداوند متعال نخستین دوره ارزیابی فیلم‌های سینمایی برتر جشنواره فیلم فجر از منظر پرداختن به مفاهیم سواد مالی به پایان رسید. صنعت سینما به عنوان یکی از ابزار‌های مهم تولید معنا و تاثیرگذاری فرهنگی و تولیدکنندگان سینما به عنوان کسانی که در عرصه فرهنگ نقش‌آفرینی می‌کنند، تأثیر به‌سزایی در فرهنگ جوامع و مدیریت و جهت‌دهی افکار عمومی دارند. بیان مسائل، حرف‌ها، درد‌ها و آرمان‌های جامعه، نوعی مطالبه‌گری است که دیگر بخش‌های جامعه را نیز به حرکت وا می‌دارد.

آگاهی‌بخشی و توانمندسازی مردم در مواجهه با مسائل مالی ضرورت انکارپذیر جامعه است. امری که هنرمندان و سینماگران به بهترین صورت می‌توانند آن را به عنوان یک دغدغه و گفتمان ملی مطرح نمایند. هیئت داوران آکادمی هوش مالی، ضمن تشکر از همه فیلم‌سازانی که به شیوه‌های گوناگون، به مفاهیم سواد مالی پرداخته بودند، ۱۷ فیلم را در این حوزه شناسایی کرده و با نقد، تحلیل و بررسی این فیلم‌ها از نظر فراوانی و چگونگی پرداختن این مفاهیم، ۵ فیلم را نامزد دریافت نشان ویژه هوش مالی دانسته است:

1.عامه پسند؛ به کارگردانی سهیل بیرقی

۲. روز بلوا؛ به کارگردانی بهروز شعیبی

۳. بی‌صدا حلزون؛ به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده

۴. سه کام حبس؛ به کارگردانی سامان سالور

۵. کشتارگاه؛ به کارگردانی عباس امینی

از این میان، فیلم برتر در مراسمی که در اردیبهشت ماه سال آینده با حضور برخی نخبگان، مسئولین و چهره‌های محبوب کشور برگزار خواهد شد، اعلام و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. امید است با ارتباط تنگاتنگ نهاد علم و هنر، شاهد تولید آثار اثرگذار بیشتر و عمیق‌تری در ترویج مفاهیم سواد مالی باشیم.»
لازم به ذکر است اعضای هیئت داوران تعیین شده از سوی آکادمی هوش مالی برای ارزیابی فیلم¬های سی و هشتمین جشنواره فجر از منظر سواد مالی عبارتند از:

۱. علی رسولی‌زاده: دکترای اقتصاد، عضو هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان پارت و عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه رسالت

۲. کمیل رودی: دکترای مدیریت از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه و مدیر آکادمی هوش مالی

۳. پیمان متقی: دکترای مدیریت، پژوهشگر سواد مالی و عضو هیئت علمی دانشگاه قم

۴. کوثر اخوان: دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تهران، تحلیلگر بازار سرمایه و مدرس سواد مالی

۵. هادی نجف: کارشناس ارشد کسب و کار الکترونیک و مدرس سواد مالی

۶. عبدالکریم خیامی: دکترای سیاستگذاری فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و رئیس سابق مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیمای سازمان صدا و سیما

۷. مریم جلالی: دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی امور فرهنگی، برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون و کارشناس رسانه

۸. محمدصادق افراسیابی: دکترای سیاستگذاری فرهنگی، معاون فرهنگسازی و توسعه کسب و‌کار‌های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سابق کمیته اقتصاد اجتماعی کارگروه فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج

۹. سارا عرفانی: نویسنده، برگزیده جشنواره‌های متعدد ادبی و مدرس کارگاه‌های نویسندگی

۱۰. فرهاد جم: دانش‌آموخته تئاتر، بازیگر و نویسنده

اشتراک گذاری :
ارسال نظر