بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به حال و احوال کرونایی برخی کسب و کارها و لبخند زیبای فعالان بورس تهران و...
کد خبر : ۲۱۲۰۶۸

به گزارش بورس نیوز، گویا این روزها بانک ها برای جذب مشتری هر کاری می کنند؛ حتی صدور چشم بسته دسته چک، بدون سنجش اعتبار مشتری! شاید علت بی اعتمادی خیلی از مردم به معاملات اعتباری و حجم بالای چک های برگشتی، همین موضوع باشد...

 

اقدامی قابل تحسین از یک شرکت بورسی
شرکت بوتان اعلام کرده در پی شیوع کرونا، به منظور حفظ سلامت پرسنل، خطوط تولید را موقتا تعطیل کرده و به سهامداران هم اطمینان خاطر داده که این توقف تولید اثری بر سودآوری شرکت نخواهد داشت. در بحران های این چنینی، برخی از آب گل آلود، کره می گیرند و جیب شان را پر می کنند و برخی نشان می دهند سلامت و امنیت روان مردم برای شان در اولویت است.

 

چشم سوءاستفاده کنندگان دنبال واردات داروست!
با شیوع کرونا، خبرهایی در مورد معافیت تحریم واردات دارو از طریق کانال سوئیس مطرح شد. حالا بعضی سواستفاده گران دنبال واردات دارو به بهانه کمبود در بحران کرونا هستند؛ حال آنکه داروهایی که برای مبتلایان کرونا مورد استفاده قرار میگیرد، داخلی است و داروسازان داخلی هم با تمام ظرفیت در حال تولید هستند تا نیاز بیماران تامین شود. فقط امیدواریم باز بحران کرونا، بهانه ای برای کاسب کاران نشود که دارو وارد کنند؛ چرا که واردات دارو در این شرایط هم به تولیدکنندگان داخلی آسیب می زند و هم ممکن است هر محصول بی کیفیت و کم کیفیتی را در بلبشوی این روزها، وارد کشور کنند.


سکته ناقص بعضی کسب و کارها در اسفندماه
کرونا اما بدجور گریبانگیر برخی کسب و کارها شده است . حمل و نقل ریلی و هوایی، کسب و کارهای حوزه گردشگری و حتی تولیدکنندگان پوشاک و... که اتفاقا پیک فروش شان اسفندماه بوده، امسال سکته ناقص کرده اند و تا مرز تعطیلی کامل پیش رفته اند.


خبری خوب از دل کوه
رییس خانه معدن ایران هم اعلام کرده: "شورای عالی معادن با تایید وزیر صنعت، معدن وتجارت میزان حقوق دولتی معادن برای سال ۹۸ را براساس قیمت پایه سال ۹۷ مصوب کرد" و این خبر، برای معدنی ها اتفاق مثبتی است.


بورس تهران، شایسته ترین تصویر برای چالش لبخند لبخند
لابلای خبرهای منفی و سراسر کرونایی این روزها اما، اخبار مربوط به وضعیت بورس تهران سرشار از انرژی مثبت است. امروز در هر کدام از عرضه های اولیه دو نماد "شصدف" و "تملت" بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر حضور داشتند و حال خوب این روزهای بورس تهران، خیل کثیری از مردم را به سمت خود کشانده‌. اسکرین شاتی از سایت TSETMC ، احتمالا جذاب ترین تصویر چالش لبخند خواهد شد.

رد خاک بر بینی حبابیون
حالا مهم نیست که بعضی ها مرتبا بر طبل حبابی بودن معاملات بازار سرمایه می کوبند. شاید معدود سهم هایی، رشد بی دلیل داشته ولی حباب را نمی توان به کل سهم های بازار تعمیم داد. اگر قیمت سهم ها حباب دارد، پس حتما قیمت خودروها و املاک و کالاهایی که در سال های اخیر چند برابر شده اند هم حباب است. بد نیست قیمت پراید سال ۸۸ را با قیمت های امروز، مقایسه کنید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
افزایش نرخ در جامعه معلول تحریم وسفته بازی درهمه بازارها میباشد در کشور ما هنوز تعریف مشخصی از سفته باز وسوداگر وجود ندارد وهیچ مصوبه ای نمیتواند جلوسفته بازی را در اقتصادهای رانتی ودولتی بگیرد
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
دیگه لبخند پرید از شنبه باید خون گریه کنیم لعنت ب ذات تون که شب عیدی نون رو از سفره زن و بچه ما دزدیدید
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
ایکاش یه رسانه ی باغیرت پیدا بشه واز مدیران نالایق بورس سئوال کنه چطور کسی که ساعت 7.22 دقیقه صبح برای خرید شصدف سفارش گذاشته بهش ندادن و علت را پایان زمان قبول درخواست زده..!!! البته این مشکل برای من یه نفر نیست و صدها کاربر در سایت تالار بورس در صفحه عرضه های اولیه نوشته اند که با چنین مشکلی مواجهه شده اند.. و این سهمیه هایی که ندادند به جیب چه کسانی رفته.
فردوس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
انگلیس ها یه مثلی دارن که میگه اگه میخوای یه مملکت را نابود کنی افراد نالایق را بر سر کارهای مهم بگذار...خود بخود اون افراد مملکت را به نابودی میبرند....
الان درست همین مثال در مملکت و بورس ما صدق میکنه...دیگه چهارشنبه ها را باید چهارشنبه سیاه نامگذاری کنیم و صبح 5 شنبه با ترس و لرز بیایم سراغ اینترنت تا ببینیم این مدیران نالایق دیشب چه تصمیمی دوباره ایی برای نابودی بازار و مردم و اقتصاد کشور کشیده اند.