بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر : ۲۱۲۴۱۸
نویسنده :
حمید رسایی

یک جای کار می‌لنگد

به گزارش بورس نیوز، اینکه کرونا ویروس ساخته آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد چین است یا دست پروده خود چینی‌هاست تا بعدا با واکسن آن تجارت کنند یا اساسا شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای پشت این موضوع هستند را من هم نمی‌دانم. اما آنچه مسلم است، کرونا میهمان ناخوانده‌ای در کشور ماست. کرونا بر همه چیز سایه انداخته و سوگمندانه علیرغم تلاش همه نهاد‌های ذیربط و مرتبط، اما همچنان در حال پیش‌روی است و انگار یک جای کار می‌لنگد.

نمونه آن اخبار متضاد و دوگانه این روزهاست. غیر از اینکه چهار بار برگشت ساعت کاری ادارات به حالت عادی تغییر کرد، رئیس جمهور خبر از آمدن شنبه‌ای می‌دهد که قرار است همه چیز عادی شود، اما وزیر بهداشت و رئیس ستاد مقابله با کرونا هفته‌ای که قرار بود عادی باشد، پیک شدت بحران اعلام می‌کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تعداد فوتی‌ها در کل کشور را ۱۲۴ نفر ذکر می‌کند، اما نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان خبر از فوت شدن ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا می‌دهد و سپس تکذیب می‌شود!

با دستور استاندار مازندران، جاده‌ها منتهی به مازندران به روی مسافران غیر بومی بسته می‌شود، اما حسن روحانی دستور بازگشایی می‌دهد و خروجی آن به جان هم افتادن مردم می‌شود.

روزی نیست که خبر کشف میلیونی دستکش و ماسک پخش نشود و مصاحبه‌های برخی مسئولان درباره وارد کردن یا کارگاه‌های دوخت و آماده سازی ماسک و دستکش و ژل ضدعفونی کننده را از سیما نشنویم بعد سراغ هر داروخانه‌ای که می‌رویم، تابلو دستکش، ژل و ماسک نداریم را نبینیم.

اصلا چرا بار روی دوش وزارت بهداشت است! چطور این وزارت خانه هم در ستاد باشد هم در صف؟ اساسا وزیر بهداشت با همه زحماتش، توان روی دوش گرفتن این بار را دارد؟ مثلا ما با یک بحران فراگیر درگیریم و قاعدتا رئیس جمهور یا معاون اول او باید فرماندهی این ستاد را بر عهده بگیرند، حتی وزیر کشور، ولی وزیر بهداشت رئیس ستاد است و کل دولت، درگیر نیست. هلال احمر چرا بدون رئیس است؟ چرا روحانی لجوجانه با انتصاب افراد پیشنهاد شده مخالفت می‌کند؟ سئوال مهمتر این است که پدافند غیر عامل کجاست؟ چرا رئیس جمهور با پدافند غیر عامل هم مانند هلال احمر لجوجانه برخورد می‌کند؟ چرا از حضور نماینده پدافند غیر عامل در جلسات ستاد کرونا ممانعت می‌شود؟ چرا رئیس سازمان پدافند غیرعامل حق مصاحبه ندارد؟!

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
حسنك كجايي؟