بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به بی خیالی بیمه مرکزی و وعده هایی که باد با خود برد و...
کد خبر : ۲۱۳۱۱۸

به گزارش بورس نیوز، بیمه مرکزی سامانه "سنهاب" را با این هدف راه اندازی کرده که شرکت های بیمه، بدهکاران بزرگ را معرفی کنند. اما عجیب است که شرکت های بیمه، آنقدر به بدهکاران یا همان مشتریان پرریسک خود علاقمند هستند که از ارائه اطلاعات دقیق و افشای نام بدهکاران شان خودداری می کنند! حالا چه رفاقتی پشت پرده وجود دارد، ما که نفهمیدیم. البته بیمه مرکزی هم یکی به نعل زده و یکی به میخ، از طرفی "سنهاب" راه انداخته و از طرف دیگر هر شرکتی اطلاعات نداده، گفته بی خیال.‌..

 

رگبار وعده های سر خرمن برای گول زدن مردم

از مزایای کرونا این بود که بعضی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی، مدیر و رئیس و وزیر و... و عده هایی دادند که خودشان هم می دانستند پوچ است؛ ولی احتمالا طبق روال همیشگی با خود فکر کرده بودند همین که چند صباحی سر مردم را گول بمالیم و دلخوشی ایجاد کنیم، کافی است! بعد هم لابلای این همه خبر بد کرونایی، چه کسی قرار است پیگیر تحقق یا عدم تحقق وعده های ما شود؟
یکی از این وعده ها، وعده توزیع ماسک و دستکش در داروخانه ها بود؛ داروخانه ها همه چیز دارند جز ماسک و دستکش! (البته برای مردم عادی) اما جالب است که نه فقط بقالی و عطاری و نجاری، که این روزها بعضی ابزار فروشی ها هم تغییر کاربری داده اند و ماسک و دستکش و محلول های ضدعفونی کننده می فروشند! البته با قیمت های بالاتر! خیلی از مردم هم از ترس جان، شده از نان زن و بچه شان بکاهند، هزینه اقلام پیشگیری از کرونا را می دهند. کسی هم رسیدگی نمی کند.

 

خلف وعده بانک ها

خلف وعده ها به اینجا ختم نمی شود. از بالا خبر می دهند اقساط وام قرض الحسنه کلیه اشخاص (تاکید میکنیم در خبرها آمده کلیه اشخاص) به مدت ۳ ماه به تعویق بیفتد؛ ولی وقتی از بانک ها می پرسیم می گویند نخیر! این مصوبه مربوط به اشخاص حقیقی و مردم عادی نیست و فقط مختص مشاغل است! وقتی قدرت ملزم کردن دستگاه های اجرایی را به انجام کاری نداریم، چه اصراری است که این همه هزینه شود و جلسه برگزار گردد و مصوبه صادر شود؟؟

 

نگاه حریصانه دولت به جیب مردم

دولت لایحه ای برای بودجه نوشته بود که خیلی ها به آن پوزخند می زدند. اما گویی در گیرودار کرونا و تعطیلی نمایندگان زحمتکش بهارستان، فرصت نشد کسی بپرسد در صورت عدم تحقق این اعداد آرمانی، از جیب چه کسی هزینه خواهید کرد؟ نفت ارزان شد و حجم فروش ما کاهش یافت و... و سنگینی نگاه دولت به جیب مردم بدجور نگران کننده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر