بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
انتظار برای کسب سود ۵۰۰ ریالی به ازای هر سهم؛

سود ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها بهشهر

ارزش مازاد شناسایی شده پرتفوی بورسی شرکت در حال حاضر به بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۱۳۹۲۳

سود ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها بهشهر

به گزارش بورس نیوز، شرکت توسعه صنایع بهشهر بر اساس آخرین صورت وضعیت پرتفوی منتشر شده شرکت، مبلغ ۸ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال در شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری کرده است. ارزش مازاد شناسایی شده پرتفوی بورسی شرکت در حال حاضر به بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین مبلغ بهای تمام شده سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش غیربورسی نیز معادل ۵ هزار و ۴۹ میلیارد ریال است. بیشترین مازاد ارزش شناسایی شده پرتفوی بورسی شرکت مربوط به شرکت مدیریت صنعت شوینده به ارزش ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، شرکت بهپاک به ارزش ۶.۳۸۷ میلیارد ریال، شرکت مارگارین ۵.۶۵۷ میلیارد ریال و شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر به ارزش ۴.۳۵۰ میلیارد ریال است.

شرکت‌های سرمایه‌پذیر غیربورسی شرکت عمدتا شامل مبلغ ۱.۶۶۴ میلیارد ریال مربوط به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت صنایع شیر ایران، ۹۰۰ میلیارد ریال مربوط به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت به پخش و همچنین ۷۴۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سهام شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر است.
در جدول زیر شرکت‌های اصلی سرمایه پذیر بورسی و غیربورسی شرکت توسعه صنایع بهشهر ارائه شده است:

سود ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها بهشهر

در سودآوری شرکت و بر اساس اطلاعات سال ۱۳۹۷، شرکت‌های مدیریت صنعت شوینده، سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، صنعتی بهپاک، سرمایه‌گذاری ساختمان گروه بهشهر و صافولاد بهشهر، بیشترین نقش را در سودآوری شرکت دارند. با این حال، با توجه به اینکه سود ناشی از سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت‌ها در سه ماهه پایانی سال مالی شرکت شناسایی می‌شود، در این بخش و در صورت‌های مالی ۹ ماهه از بابت سود سهام مبلغ خاصی شناسایی نشده است. با این حال انتظار می‌رود که سود شرکت در سال ۱۳۹۸ از این محل به بیش از ۳.۲۰۰ میلیارد ریال برسد.


همچنین، سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ به بیش از ۱.۰۵۰ میلیارد ریال رسیده و به این ترتیب احتمال شناسایی سود حداقل ۵۰۰ ریالی به ازای هر سهم این شرکت با توجه به سرمایه ۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی آن، وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر