بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
رشد محسوس مقادیر فروش این تایرساز در سال ۱۳۹۸ اعلام شد؛

ثبات نسبی نرخ تایر در گزارش اسفندماه "پتایر"

نرخ فروش هر تن لاستیک رادیال و بایاس در این ماه به ترتیب ۲۳۶.۸ و ۲۶۷.۴ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است.
کد خبر : ۲۱۴۲۸۲

رشد محسوس مقادیر فروش در سال ۱۳۹۸

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت لاستیک ایران در اسفند ماه موفق به کسب درآمد عملیاتی ۵۷۱ میلیارد ریالی شده که با احتساب درآمد کسب شده در اسفند ماه، کل مبلغ فروش شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه به ۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال رسیده است.

نرخ فروش محصولات شرکت نسبت به بهمن ماه تغییر خاصی نداشته اند. نرخ فروش هر تن لاستیک رادیال و بایاس در این ماه به ترتیب ۲۳۶.۸ و ۲۶۷.۴ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است.

مقادیر فروش تجمیعی شرکت در سال گذشته به ۲۴ هزار و ۴۰۰ تن رسیده که این میزان در سال مالی قبل از آن اندکی بیش از ۲۰ هزار تن بوده و به این ترتیب شاهد رشد قابل توجه مقادیر فروش در این شرکت قدیمی تولید لاستیک هستیم.

همان گونه که اشاره شد مبلغ فروش سال ۹۸ شرکت با توجه به گزارش عملکرد ماهیانه اسفند ماه، معادل ۵ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به مبلغ فروش سال مالی قبل از آن افزایش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد محسوس مقادیر فروش در سال ۱۳۹۸

با توجه به کاهش قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی و با توجه به این موضوع که بخش مهمی از مواد اولیه مصرفی در تولید لاستیک از مشتقات نفتی و پتروشیمی حاصل می‌شود، به نظر می‌رسد که بهای تمام شده تولید لاستیک در شرکت‌های تولیدکننده این محصول با کاهش همراه باشند و این موضوع می‌تواند رشد حاشیه سود و در نهایت افزایش سودآوری این شرکت‌ها را در پی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش محسوس مقادیر فروش این لاستیک‌ساز؛

افزایش ۱۲۰ درصدی مبالغ فروش "پتایر"

فروش فروردین ماه محقق شده به ۴۱۸ میلیارد ریال رسید؛

ثبات نرخ محصولات "پتایر"

فروش ۱۰ ماهه شرکت به ۴.۵۸۷ میلیارد ریال رسید؛

نوسان اندک نرخ فروش محصولات "پتایر"

ارسال نظر