بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

" فروش تعهدی" ابزاری بی تاثیر بر "بورس"

بستر‌های اجرایی ابزار فروش تعهدی فراهم شده، اما امری زمان بر خواهد بود چرا که به لحاظ قوانین و مقررات هنوز برخی "عدم شفافیت "‌ها دیده می‌شود و باید منتظر بود که میزان و نحوه سرمایه گذاری "صندوق‌های سرمایه گذاری" و یا " بانک ها" در این ابزار مشخص شود.
کد خبر : ۲۱۴۵۰۰
 
 
محمد مشاری، مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در خصوص ابزار فروش تعهدی به بورس نیوز گفت: نباید انتظار معجزه از ابزار‌های نوین مالی داشت همانطور که از "اختیار فروش تبعی" استقبال صورت نگرفت.

وی ادامه داد: ابزار‌های نوین مالی به فرهنگ سازی و آموزش نیاز مبرم داشته و به نظر نمی‌رسد در ابزاری، چون فروش تعهدی به سرعت شاهد حجم معاملات باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: بستر‌های اجرایی این ابزار فراهم شده، اما امری زمان بر خواهد بود چرا که به لحاظ قوانین و مقررات هنوز برخی "عدم شفافیت "‌ها دیده می‌شود و باید منتظر بود که میزان و نحوه سرمایه گذاری "صندوق‌های سرمایه گذاری" و یا " بانک ها" در این ابزار مشخص شود.

مشاری به حجم زیادی سرمایه گذاری بانک‌ها بر ابزار‌های تبعی اشاره داشت و گفت: در تمام دنیا این بانک‌ها هستند که بر ابزار‌های تبعی سرمایه گذاری می‌کنند، با توجه به محدودیت‌های بانک مرکزی در حوزه "سرمایه گذاری"، اگر بانک‌ها قادر به استفاده از ابزار فروش تعهدی نباشند و تمام توقع‌ها به سرمایه گذاران خرد یا سرمایه گذاران نهادی با پول‌های محدود ختم شود نمی‌توان حجم زیادی را متوقع بود و در کل این ابزار، بر بازار سرمایه تاثیر چندانی نخواهد داشت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

احتمال لغو بخشنامه‌ها با ورود رئیس جدید

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فروش تعهدی، بازارگردان جدید «بورس»

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فروش استقراضی، فرآیندی پر ریسک

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
باید خذف شود مخل بازار است