بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
کد خبر : ۲۱۵۱۶۷


به گفته مقامات عالی صندوق بین المللی پول، شیوع ویروس کرونا یک بحران اقتصادی ایجاد کرده که همانند ندارد و از "رکود جهانی سال ۲۰۰۸" بدتر است.
در حال حاضر صندوق بین المللی پول با کمک بانک جهانی و سایر مؤسسات مالی بین المللی در تلاش است شر شیوع این بیماری که بیش از یک میلیون نفر را در کشورهای جهان آلوده کرده است، کم کند.
صندوق بین المللی پول، بانک های مرکزی کشورهای توسعه یافته را برای حمایت از بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه تشویق می کند. اصلی ترین مشغله این نهاد در این بحران، سرعت بخشیدن اعطای منابع مالی به کشورها، به ویژه بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه است که با نیازهای بسیار قابل توجه و رو به رشدی روبرو هستند."
صندوق بین المللی پول صندوق حمایتی یک تریلیون دلاری دارد که مصمم است در مواقع لزوم هر مقدار که نیاز است از آن استفاده نماید که در شرایط کنونی بیش از ۹۰ کشور تاکنون تقاضای کمک از این صندوق کرده اند.
اقتصادهای در حال توسعه به سختی تحت تأثیر این شیوع قرار گرفته اند و اغلب منابع کمتری برای محافظت از خود در برابر بحران اقتصادی دارند.
به گفته صندوق بین المللی پول، این بحران بسیار شدیدتر از بحران مالی جهانی است و برخی از کشورها به صادرات کالاها بسیار وابسته هستند. با سقوط قیمت ها، آنها دوباره مورد آسیب قرار گرفته اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر