بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
نمایش ارقام سنگین در مانیتور‌های این شرکت؛

رشد ۷۲ درصدی سود «مادیرا» در راه است!

سال ۹۸ برای «مادیرا» با ثبت درآمد قابل توجه به پایان رسید و بر اساس پیش بینی‌های گذشته انتظار می‌رود سود قابل توجهی در این سال عاید شرکت شده باشد و برای سهامداران نیز نوید مجمعی پربار را می‌دهد.
کد خبر : ۲۱۶۲۲۰

رشد ۷۲ درصدی سود «مادیرا» در راه است!

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «صنایع ماشین‌های اداری ایران» در آبان ماه سال ۹۶ استارت راه اندازی خط تولید یخچال و فریزر را زد و با صرف ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه و گذشت ۲۸ ماه، در اواخر اسفند ماه سال قبل، به بهره برداری رسید.

ظرفیت اسمی این پروژه، ۱۰۰ هزار دستگاه در سال است اما؛ برای سال اول تولید ۶۰ هزار دستگاه پیش بینی شده است. برآورد شده حدود ۱۵ درصد از کل فروش پیش بینی شده سال مالی ۹۹ از محل فروش یخچال و فریزر تأمین شود.

«مادیرا» که سال مالی منتهی به اسفند ماه دارد، در سال ۹۸ موفق به فروش ۱۳ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال از انواع محصولات خود شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد جالب توجه ۹۳ درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد. علت این رشد فزاینده، هم افزایش نرخ‌ها بوده و هم رشد مقدار فروش.

مهمترین و اصلی‌ترین محل درآمدی شرکت، فروش محصولات نمایشی است که در سال ۹۸ بالغ بر ۹۳ درصد از کل درآمد‌ها را تشکیل داد. در سال ۹۷ از ۴۲۱ هزار دستگاه محصول به فروش رفته، ۳۶۲ هزار دستگاه مربوط به محصولات نمایشی با نرخ میانگین ۱۶.۵ میلیون ریال بوده است. در سال ۹۸ مقدار فروش کل به مرز ۴۵۷ هزار دستگاه رسید و محصولات نمایشی سهم ۴۱۲ هزار دستگاه داشتند. میانگین نرخ فروش محصولات نمایشی طی سال ۹۸ بیش از ۳۰.۲ میلیون ریال بود.

به طور کلی، نرخ فروش این محصولات در سال ۹۸ از میانگین سال ۹۷ به مراتب بالاتر بود.

رشد ۷۲ درصدی سود «مادیرا» در راه است!

«مادیرا» برآورد کرده در فصل بهار سال ۹۹ بیش از ۵ هزار میلیارد ریال فروش داشته باشد که تقریبا دو برابر فروش بهار ۹۸ است.

نکته قابل توجه این است که این شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در سال ۹۸ افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد ریالی را به اجرا درآورد و در گزارش توجیهی افزایش سرمایه پیش بینی شده بود که مبلغ فروش سال ۹۸ به سطح ۱۳ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال برسد که با مبلغ تحقق یافته (۱۳ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال) تقریبا همخوانی دارد. در آن گزارش سود خالص ۲ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریالی برآورد شده بود که اگر این نیز همانند درآمد‌های عملیاتی واقع‌بینانه پیش بینی شده باشد، باید شاهد رشد ۷۲ درصد سود خالص در صورت‌های مالی سال ۹۸ باشیم.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد قابل ملاحظه فروش ماهیانه و رشد سهم بازار؛

رشد ۹ درصدی نرخ فروش محصولات نمایشی "مادیران"

نگاهی به ارقام این شرکت در سال ۹۸؛

آیا "مادیرا" به پیش‌بینی‌های خود می‌رسد

سهامداران ارقام مطلوبی را شاهد نبودند؛

افت سنگین مقادیر فروش "مادایران"

ارسال نظر