بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان شد:

دور اندیشی «فسپا» به بازارهای صادراتی

با توجه به رشد بازارسرمایه، افزایش قیمت سهم گروه صنعتی سپاهان اتفاق عجیبی نیست؛ تمام سهم‌های بازار، رشد داشته و سهم این شرکت هم متناسب با سایر سهم های بازار، رشد کرده است.
کد خبر : ۲۱۶۷۱۹

فسپا

به گزارش بورس نیوز، رشد بازار سرمایه این روزها همه را غافلگیر کرده است. "فسپا" از جمله نمادهای جذاب یک سال اخیر بوده که از ابتدای سال ۹۸ تا کنون، با رشد قیمت بیش از ۳۸۰ درصدی مواجه بوده است.

گروه صنعتی سپاهان در سال ۹۸ به لحاظ درآمدی هم رشد مطلوبی داشت؛ هر چند افزایش بهای تمام شده مجال رشد سودآوری بیشتر را به این شرکت نداد.
حالا گزارش فروردین ماه این شرکت منتشر شده و تغییرات درآمدی آن ، نشان می دهد کرونا و تبعات ناشی از آن این مجموعه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

گروه صنعتی سپاهان در حوزه تولید و فروش و صادرات لوله و‌ پروفیل فلزی و ... فعال است.

کامبیز گران سرشت مدیر مالی گروه صنعتی سپاهان با نماد "فسپا" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز بیان کرد: با توجه به رشد بازارسرمایه، افزایش قیمت سهم گروه صنعتی سپاهان اتفاق عجیبی نیست؛ تمام سهم‌های بازار، رشد داشته و سهم این شرکت هم متناسب با سایر سهم های بازار، رشد کرده است.

وی افزود: البته کلیه اطلاعات مربوط به عملکرد شرکت در سامانه کدال، منتشر شده و در دسترس سهامداران قرار دارد. شیوع کرونا هم آثاری بر عملکرد "فسپا" داشته اما؛ با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست تا چه زمانی با کرونا درگیر خواهیم بود، پیش بینی قطعی از چشم انداز سودآوری شرکت کمی زود است.

این شرکت، صادرات هم دارد و امیدواریم با مهار کرونا، صادرات این شرکت در سال جاری از سال قبل، بهتر باشد.

حسن شاه میرزایی مدیر بازرگانی گروه صنعتی سپاهان در همین راستا به بورس‌نیوز گفت: به هر حال فروش و صادرات صنعت فولاد و لوله و پروفیل، از کرونا تاثیر پذیرفته و این شرکت صادرات خوبی به عراق و ترکمنستان و ... داشته که با شیوع کرونا و کاهش مراودات تجاری، صادرات کاهش یافته و نمی‌توان پیش‌بینی کرد کرونا چه زمان مهار خواهد شد و صادرات به روال عادی بازخواهد گشت.

وی در رابطه با تاثیر کاهش قیمت محصولات فولادی (به‌عنوان مواد اولیه) بر قدرت چانه زنی محصولات "فسپا" در بازارهای صادراتی اظهار کرد: اگرچه قیمت محصولات فولادی کاهش داشته، ولی این موضوع اتفاق مثبتی برای شرکت گروه صنعتی سپاهان و سایر پروفیل سازان نیست؛ چرا که این شرایط برای رقبای ما نیز افتاده و ضمنا تکنولوژی تولید در کشور ما شاید قدیمی تر و هزینه بر تر از کشورهای توسعه یافته رقیب باشد. علاوه بر این، صنعت لوله و پروفیل با مشکل کمبود مواد اولیه روبرو است و شیوع کرونا و رکود بازار محصولات فولادی هم نتوانسته از این مشکل بکاهد. ورق تولیدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز جوابگوی نیاز کل مصرف داخلی نیست و امیدواریم با کاهش تعرفه ها، امکان واردات ورق مورد نیاز صنایع تولیدی کشور فراهم گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر