بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
شرکت پتروشیمی جم در سال ۹۸ رکورد‌های سنواتی خود را درنوردید.
کد خبر : ۲۱۷۲۲۱
 
استراتژی
 
به گزارش بورس نیوز، "کرونا "امری موثر بر تمام دنیا بوده، شرکت پتروشیمی جم در سالی که گذشت موفق به عبور از اکثر رکورد‌های سنواتی خود شد، در برنامه‌های آتی این شرکت با در نظر گرفتن شرایط فعلی بیماری، میزان تولید اتیلن ۷۰ هزار تن کاهش یافته و به همین میزان به تولید پروپیلن اضافه خواهد شد.
 
 
استراتژی
 
انجمن صنفی پتروشیمی، مبنای قیمت گذاری اتیلن
در خصوص قیمت گذاری محصولات این شرکت باید به این نکته توجه داشت که مبنای قیمت گذاری محصولی، چون اتیلن، انجمن صنفی پتروشیمی است که براساس متوسط نرخ سه منطقه اسیای جنوب، شمال شرق و شمال غرب اروپا منهای هزینه تعیین می‌شود. 

به طور مثال آخرین نرخ اتیلن ۲۶۹ دلار بوده و قیمت این محصول در داخل کشور، حدودا ۸۵ درصد نرخ اتیلن شمال شرق آسیا است.

مزیت جم در استفاده از دو نوع خوراک گازی
با توجه به کاهش شدید قیمت الفین‌ها و عدم کاهش قیمت اتان مصرفی لازم به ذکر است، با در نظر گرفتن مزیت پتروشیمی جم مبنی بر استفاده از دو نوع خوراک گازی (اتان) و مایع، در مقایسه با الفین‌های صرفا گازی کمترین خسارت با عدم کاهش قیمت خوراک اتان به این شرکت وارد خواهد شد.
 
 
تاثیر مستقیم کاهش نفت بر نرخ مواد اولیه 
از سویی دیگر افت شدید قیمت‌های نفت تاثیری مستقیم بر نرخ مواد اولیه با درصد‌های متفاوت دارد. برای مثال بر خوراک مایع تاثیر بیشتر بر قیمت گاز تاثیر کمتر دارد. در ایران کف قیمت برای اتان مانع اثر مستقیم نفت بر خوراک گازی شده که شرکت پتروشیمی جم استراتژی بهره برداری حداکثری از خوراک مایع را در پیش گرفته است.

در بررسی محصول اتان از جمله محصولات این شرکت، حاشیه سود، با توجه به کاهش قیمت محصولات و وجود حداقل نرخ برای اتان، طبق پیش بینی برنامه و بودجه اعلامی سال جاری کاهشی ۱۷ درصدی را تجربه خواهد کرد. 

گفتنی است ارزش جایگزینی شرکت پتروشیمی جم ۲ میلیادر دلار اعلام شد و ارزش معاملات انواع پلی پروپلین‌های تولیدی این شرکت به ۷ میلیارد ریال رسید.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش ۶۰۰ تنی فروش پلی اتیلن سنگین پتروشیمی جم؛

استقبال خریداران به پلی پروپیلن جم

تداوم رشد نرخ فروش پلی اتیلن سنگین پتروشیمی جم؛

استقبال خریداران به پلی پروپیلن جم در بورس کالا

کاهش ۳درصدی نرخ فروش پلی پروپیلن سبک این پتروشیمی؛

روی خوش خریداران به پلی اتیلن سنگین جم

کاهش بیش از ۸ درصدی نرخ فروش پلی‌پروپیلن جم بدست آمد؛

رشد بیش از ۱.۶۰۰ تنی فروش پلی اتین سنگین

ارسال نظر