بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
سیمان داراب افزایش سرمایه ۴۰ درصدی از محل سود انباشته را نیز در دستور کار دارد و ضمنا ۵۰ درصد از سهام این شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارد.
کد خبر : ۲۱۷۷۶۶

به گزارش بورس نیوز یکی از نمادهای پربازده گروه سیمانی، "ساراب" است. این نماد از ابتدای سال جاری رشد تقریبا ۸۰ درصدی داشته است.
شرکت سیمان داراب در فروردین ماه امسال با جهش ۱۳۲ درصدی درآمد فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل، خوش درخشید.
لازم به ذکر است که شرکت سیمان داراب افزایش سرمایه ۴۰ درصدی از محل سود انباشته را نیز در دستور کار دارد و ضمنا ۵۰ درصد از سهام این شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارد.

محمدمهدی مهدوی مدیر فروش شرکت سیمان داراب در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل رشد درآمد فروش این شرکت بیان کرد: به هر حال افزایش حجم فروش در فروردین ماه می تواند به دلایل مختلفی رخ داده باشد. از جمله افزایش تقاضای احتیاطی سیمان و خرید و دپوی سیمان به خاطر احتمال افزایش نرخ سیمان در ماه های آینده، گرم تر بودن هوا در این استان و شروع ساخت و سازها، وضعیت کم خطرتر این منطقه به لحاظ کرونا، و عملکرد بهتر عاملین فروش شرکت و...

وی افزود: البته با توجه به اینکه سال گذشته، افزایش نرخ سیمان اوایل سال صورت گرفت، به نظر می رسد افزایش نرخ احتمالی بر تقاضای سیمان تاثیرگذارتر بوده است.

این فعال صنعت سیمان تصریح کرد: علاوه بر افزایش هزینه های تولید در شرکت های سیمانی، اقداماتی هم که راستای پیشگیری از کرونا در شرکت ها انجام شده، هزینه بر بوده است. بنابراین افزایش نرخ سیمان، خواسته ای غیر منطقی نیست. هزینه تامین مواد اولیه، تامین و نگهداری ماشین آلات، حقوق و دستمزد، کرایه های حمل و... رشد داشته و به هر حال شرکت های سیمانی باید توان پوشش هزینه های خود را داشته باشند. معتقدم نرخ سیمان باید متناسب با رشد هزینه ها اصلاح گردد تا صنعت سیمان ادامه حیات دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره شرکت سیمان زابل در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۶۳ درصد، حداقل افزایش نرخ مورد انتظار سیمانی‌ها

رئیس هیات مدیره شرکت سیمان زابل در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۶۳ درصد، حداقل افزایش نرخ مورد انتظار سیمانی‌ها

ارسال نظر