بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کارشناس بازار سرمایه نوشت:

تجهیز نقدینگی برای ورود سهام عدالت

بازار سرمایه برای تجهیز نقدینگی در زمان ورود دارندگان سهام عدالت برنامه ریزی کند!
کد خبر : ۲۱۷۹۰۵

به گزارش بورس نیوز محمود خواجه نصیری نوشت:

بیش از ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت در ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی سهامدار هستند و ارزش روز این سهام بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می باشد.

بر اساس سخنان رییس جمهور محترم برنامه جهت معاملاتی کردن این سهام بین یک ماه تا 2 ماه آینده است.

امکان معامله این سهام برای سهامداران عدالت پس از یک دهه محقق شده است.

عنایت مقام معظم رهبری در زمان ابلاغ سیاست های کلی اصل ۴۴ و ابلاغیه آزادسازی آن موجب بهره مندی مردم از سرمایه های ارزشمندی شده است که نقطه عطف آن در زمان بهره مندی مردم از این بستر پس از معاملاتی شدن آن نمایان خواهد شد.

امید است که با فرهنگ سازی بیشتر مردم تشویق به نگهداری سهام و بهره مندی از منافع مستمر آتی گردند لیکن قطعا بخشی از مردم به دلیل نیازهای جاری زندگی ناگزیر به فروش خواهند شد.

در صورتی که بیست درصد از دارندگان سهام عدالت تمایل به فروش دارایی خود داشته باشند بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی لازم است.

در حالی که ورود نقدینگی به بازار مثبت است بهتر است گپ بین حجم ورود نقدینگی و عرضه در زمان معاملاتی شدن توسط هلدینگ ها،شرکت های سرمایه گذاری و صندوق ها پر شود.

تجهیز منابع جه از طریق انتشار اوراق بدهی و چه فروش سهام و سایر طرق باحفظ منابع برای زمان ورود سهام ،می تواند به خوبی گذر تاریخی آزاد سازی سهام عدالت را با حداکثر سازی رضایت دارندگان آن عجین کند.

موضوع ورود سهامداران سهام عدالت در یک تا 2 ماه آینده مفروضی است که در حال حاضر در بازار وجود دارد و انتظار می رود بر اساس این مفروض تصمیمات آینده نگرانه ای گرفته شود.

امروز در بازار افزایش تقاضا داریم و شاید در زمان ورود سهام عدالت عرضه ،متوازن کردن و انتقال ظرفیت تقاضا به آینده از طریق اشخاص حقوقی امکان پذیر است.

چشم دارندگان سهام عدالت امروز به بازار سرمایه است تا با این فرصت زندگی خود را متحول کنند .

وظیفه ملی فعالان حقوقی بازار سرمایه این است که عرضه سهامداران سهام عدالت بی پاسخ نماند پس برای آن زمان برنامه ریزی کنید و منابع لازم را تجهیز کنید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر