بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
آخرین وضعیت و عملکرد صندوق قابل معامله با درآمد ثابت کمند؛

سهم ۱۳.۲درصدی سهام و حق تقدم شرکت‌ها

با در نظر گرفتن سود پرداخت شده ماهیانه که در ۱۶ ام هر ماه پرداخت می‌گردد، بازدهی کسب شده توسط دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری این صندوق طی یک ماه گذشته معادل ۳ درصد بوده است.
کد خبر : ۲۱۸۵۹۴

سهم ۱۳.۲درصدی سهام و حق تقدم شرکت‌ها

نوع صندوق: بادرآمد ثابت
مدیر صندوق: سبدگردان کاریزما

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در بخش سرمایه گذاری در سهام و حق تقدم شرکت‌ها نیز گروه بانکی با ۲.۶۶ درصد، محصولات شیمیایی با ۲.۴۵ درصد و فلزات اساسی با ۱ درصد بیشترین سهم را در ترکیب دارایی‌های سهام این صندوق دارند.

سهم ۱۳.۲درصدی سهام و حق تقدم شرکت‌ها

میزان بازدهی کسب شده صندوق در بازه‌های زمانی مختلف به شرح زیر است:

سهم ۱۳.۲درصدی سهام و حق تقدم شرکت‌ها

با توجه به اینکه این صندوق از صندوق‌های قابل معامله در بورس و با پرداخت سود به صورت مقاطع زمانی یک ماهه محسوب می‌گردد، بازدهی کسب شده یک ماهه توسط دارندگان آن بر اساس قیمت‌های معامله شده در بازار سرمایه می‌بایست محاسبه گردد که به این ترتیب و با در نظر گرفتن سود پرداخت شده ماهیانه که در ۱۶ ام هر ماه پرداخت می‌گردد، بازدهی کسب شده توسط دارندگان واحد‌های سرمایه گذاری این صندوق طی یک ماه گذشته معادل ۳ درصد بوده است.

ترکیب دارایی‌های این صندوق شامل ۵۰.۱ درصد اوراق مشارکت و اوراق بدهی، ۳۶.۵ درصد سپرده‌های بانکی و ۱۳.۲ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها است.۰.۲ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

بخش عمده‌ای از سپرده‌های بانکی این صندوق در سه بانک پاسارگاد، ملی و آینده سپرده شده است. متوسط نرخ نیز در حدود ۲۰ درصد است که با توجه به ممنوعیت ارائه سود بیش از ۱۵ درصد به نظر می‌رسد که شاهد کاهش نرخ بازدهی این صندوق از محل سپرده‌های بانکی باشیم.

در بخش اوراق بدهی نیز در حدود ۳۰ درصد از خالص دارایی‌های صندوق در اوراق منفعت دولتی و سلف نفت خام سرمایه گذاری شده است. ۲۰ درصد از منابع صندوق نیز در اوراق اسناد خزانه اسلامی سرمایه گذاری شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر