بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
نگاهی به مجمع عادی سالیانه شرکت ذوب روی اصفهان؛

خرید معدن سرب و روی و زغالسنگ، در اولویت برنامه های "فروی"

شرکت طبق دستورالعمل بانک مرکزی عمل کرده و عمده حساب‌های دریافتنی در حال حاضر وصول شده و آخرین نرخ تسعیر دلار شرکت ۱۷۰.۰۰۰ ریال بوده و سود تسعیر شناسایی شده بالغ بر ۱۶.۵ میلیارد تومان است.
کد خبر : ۲۱۸۷۴۶
به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب روی اصفهان در تاریخ ۹۹.۰۲.۲۷ با حضور ۶۵ درصد سهامداران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
 علی احمدی نیری رئیس هیئت مدیره شرکت ذوب روی اصفهان به عنوان رئیس مجمع و سیدفرهنگ حسینی و آقای موسوی به عنوان ناظر انتخاب گردیدند.

اهم نکات مطرح شده گزارش عملکرد هیات مدیره از سوی تیوری نیا مدیرعامل شرکت ذوب روی اصفهان:
افزایش ۱۱ و ۱۵ درصدی در تولید شمش روی و سولفور سرب
صادرات بیش از ۷۰ درصد شمش روی تولیدی در سال ۱۳۹۸ علی رغم تحریم‌های شدید

مدیرعامل شرکت در ادامه مهمترین مزیت شرکت را، مزیت تکنولوژی (بومی سازی تکنولوژی و تولید با حداکثر راندمان)، مزیت خوراک (قرارداد بلند مدت تامین خاک از باما) و مزیت موقعیت جغرافیایی (همجواری با شرکت باما و نزدیکی به معدن مهدی آباد و بندرعباس) اعلام کرد.

پذیرش در بازار فرابورس ایران و عرضه سهام در بازار دوم فرابورس از مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۸ اعلام شد.
در ادامه گزارش بازرس و حسابرس قانونی شرکت قرائت شد، گزارش شرکت مقبول بود و بند شرطی نداشت.

مهندس احمدی در رابطه با بحث حساب‌های دریافتنی ارزی و تسعیر آن با ارز نیما و سنا تشریح کردند که شرکت طبق دستورالعمل بانک مرکزی عمل کرده و عمده حساب‌های دریافتنی در حال حاضر وصول شده و آخرین نرخ تسعیر دلار شرکت ۱۷۰.۰۰۰ ریال بوده و سود تسعیر شناسایی شده بالغ بر ۱۶.۵ میلیارد تومان است.

مهمترین سوالات مطرح شده از سمت سهامداران:
مدیرعامل شرکت دلیل کاهش دریافت خاک از معدن انگوران اینگونه اعلام کردند که سال قبل شرکت ذوب روی فقط نیمی از سهمیه تخصیصی را دریافت کرده و سهمیه نیمه دوم سال ۱۳۹۸ طی اوایل سال جاری در حال دریافت است. شرکت با وجود کاهش دریافتی توانسته تولید را حفظ کند و با دریافت مانده سهمیه ۱۳۹۸ امسال رشد مناسبی در تولید خواهیم داشت. با بهره برداری فاز از معدن مهدی آباد در اواخر سال ۱۳۹۹ جهش تولید پیش بینی می‌شود.

معدن مهدی آباد بعد از بهره برداری کامل ۸۰۰ هزار تن کنسانتره ۳۵ درصد تولید خواهد کرد که ملزم است نیمی از آن را بین ذوب گر‌های داخلی تخصیص دهد.

در تکمیل صحبت‌های مدیرعامل شرکت، مهندس احمدی رئیس هیئت مدیره شرکت تصریح کردند که شرکت به دنبال تکمیل زنجیره تولید خود هست و به همین منظور خرید معدن سرب و روی و زغالسنگ در اولویت اصلی شرکت بوده و شرکت به شدت پیگیری خرید معادن فوق است.

در خصوص سوالی درباره افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی بیان داشتند که موضوع در هیات مدیره در حال بررسی است و پس از نهایی شدن در کدال اطلاع رسانی می‌شود.


شرکت ذوب روی اصفهان مشکلی بابت تامین آب و برق برای تولید شمش روی در تابستان نخواهد داشت و شرکت همه تمهیدات لازم را انجام داده است.

با توجه به مسائل حاکمیت شرکتی سهام شرکت باما طی سال ۱۳۹۹ به طور کامل واگذار خواهد شد، ارزش روز این سرمایه گذاری در حال حاظر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، و شرکت فروی از بابت این محل سود خوبی شناسایی خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهمترین فاکتور‌های تاثیر گذار سود سال ۱۳۹۹ شرکت را نرخ جهانی روی و قیمت دلار اعلام کردند و پیش بینی کردند که هر دو نرخ صعودی باشد. در حال حاضر نرخ جهانی روی در کف ۵ ساله خود قرار دارد و چشم انداز مثبت است.
پس از تصویب صورت‌های مالی و سایر دستورات مجمع، سود ۱۲۰ میلیارد تومان (۲۰۰ تومان به ازای هر سهم) بین سهامداران تقسیم شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر