بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
در این مقاله قصد داریم به نکات کلیدی و مهم در رابطه با تعویض پنجره‌های قدیمی و جایگزین کردن پنجره‌های دوجداره UPVC و به طور کلی به بازسازی پنجره‌های قدیمی و نقش مهم توری پنجره دوجداره بپردازیم.
کد خبر : ۲۱۸۹۲۸

صفر تا صد بازسازی پنجره های قدیمی
صفر تا صد بازسازی پنجره ها:
بازسازی پنجره‌های قدیمی و جایگزین کردن پنجره‌های دوجداره ممکن است به چند دلیل انجام شود که در ادامه تک تک این دلایل را بررسی خواهیم کرد.


در واقع پنجره‌های دوجداره مزیت‌های قابل توجهی نسبت به پنجره‌های قدیمی دارند که یکی از آنها که شاید ابتدایی‌ترین آن‌ها نیز باشد ایجاد ظاهر و نمایی زیبا در نمای بیرون و داخلی منزل یا محیط کار شما می‌باشد. در واقع با بازسازی پنجره‌های دوجداره ضمن کارایی و ویژگی‌های مثبتی که به آن‌ها خواهیم پرداخت در وهله‌ی اول ظاهر قدیمی، زنگ زده و ... پنجره‌های قدیمی را با یک پنجره دوجداره UPVC با ظاهری شیک جایگزین خواهید کرد که از نظر خیلی از افراد خود یک مزیت بسیار مهم بشمار رفته و در جلوه خانه یا محیط کار نقشی مهم و اساسی را ایفا خواهد کرد.


علت بعدی که بسیاری از مراجعه کنندگان را به سمت نمایندگی‌های درب و پنجره دوجداره نظیر هافمن، وینتک و ویستا بست سوق می‌دهد. صرفه جویی و تاثیر بسزای این نوع درب و پنجره دوجداره در مصرف انرژی بوده و با توجه به عایق صوتی و دمایی بودن این نوع پنجره‌ها، از هدر رفتن و مصرف بیش از حد نیاز انرژی برای رساندن دمای محیط به دمای مطلوب جلوگیری خواهد کرد. بعد از مدتی که بازسازی یا تعویض پنجره‌های دوجداره صورت گرفت، تغییرات و تاثیرات آن را می‌توانید از مقایسه هزینه‌های قبض خانه یا محل کار خود قبل و بعد از بازسازی یا تعویض پنجره‌ها مشاهده کنید، که تا چه حد در مصرف انرژی و هزینه‌های ناشی از آن با استفاده از پنجره‌های دوجداره به جای پنجره‌های قدیمی صرفه جویی خواهد شد.


یکی دیگر از علت‌هایی که شاید برای برخی از افراد مراجعه کننده به نمایندگی‌های معتبر عرضه کننده انواع درب و پنجره دوجداره معیار و هدف اصلی باشد. بحث آلودگی صوتی بوده، که آسایش و آرامش روانی را به هم خواهد زد. درواقع این نوع پنجره‌های دوجداره یا سه جداره با استفاده از متریال و نوع ساختاری که در خود جای داده اند می‌توانند به راحتی مانع عبور صدا‌های محیط پیرامون محل کار یا زندگی به محیط داخل شوند و عایق صوتی خوبی برای آن محیط محسوب شوند. البته اینکه چه اندازه از لحاظ عایق صوتی قوی باشند را می‌توانید با مراجعه و مشورت با متخصصین در این زمینه و با افزایش یا کاهش قطر شیشه‌ها یا اسپیسر مشخص کنید. می‌توانید بسته به انتظاراتی که از پنجره دوجداره خود دارید مدل‌های متنوعی را انتخاب کنید. فقط کافیست تا با مشورت با افراد حاضر در نمایندگی‌های معتبر مدل‌های پیشنهادی از سوی آنها را بررسی کنید.

صفر تا صد بازسازی پنجره های قدیمی

توری پنجره‌های دوجداره:
توری یکی از اجزای اصلی و مهم پنجره‌های دوجداره محسوب می‌شوند و کاربرد‌های بسیاری مهمی در طول شبانه روز برای کارفرما دارند. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که مزیت‌های بسیاری زیادی نسبت به توری‌های قدیمی را به همراه دارند. این نوع توری‌ها بسیار مقاوم بوده، حوزه دید را کاهش نمی دهند و تنها 10% از حوزه دید شما به محیط بیرون را از بین خواهند برد. به راحتی تمیز می‌شوند، در هر باز و اندازه متناسب با سایز و مدل پنجره شما ساخته خواهند شد، این خود یک مزیت بسیار مهم می‌باشد. با توجه به طراحی که در این نوع توری‌های پنجره دوجداره به کار میرود به خوبی تمامی درز‌های پنجره پوشانده خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه عبور به حشرات و حیوانات موذی را نخواهد داد. این نوع توری‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و شما می‌توانید بسته به شرایط یا سلیقه خود هر کدام از مدل‌هایی که در نمایندگی‌ها موجود است را انتخاب کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه برای کارفرما وجود نخواهد داشت. یکی دیگر از مزیت‌های توری پنجره‌های دوجداره UPVC نوع متریال یا به اصطلاح ساختار جنس خود توری می‌باشد. این نوع توری‌ها مدت زمان بسیار طولانی را باید سپری کنند تا گرد و غبار قابل توجهی را به خود جذب کنند. در واقع توری UPVC که برای پنجره‌های دوجدار استفاده می‌شود با توجه به جنسی که دارند به سختی کثیف شده و گرد و غبار بر روی آنها مینشیند. نکته دیگر در رابطه با جنس این نوع توری‌ها طول عمر بالای آنها می‌باشد. در واقع توری‌های پنجره دوجداره با توجه به جنس و تکنولوژی جدیدی که در طراحی آنها استفاده می‌شود، طول عمر آنها افزایش داشته و خیال کارفرما را برای مدتی طولانی راحت می‌کند.

صفر تا صد بازسازی پنجره های قدیمی
نحوه بازسازی پنجره‌های قدیمی و جایگزین کردن پنجره‌های دوجداره:
بعد از مراجعه و مشورت با افراد متخصص حاضر در نمایندگی‌های معتبر، کارفرما با توجه به سلیقه و کارایی که از پنجره دوجداره انتظار دارد. مدلی مناسب را انتخاب خواهد کرد. اما قبل از همه این مراحل برای اندازه زدن‌های دقیق تیمی متخصص به محل مورد نظر شما که قرار است بازسازی یا تعویض پنجره در آن صورت بگیرد اعزام خواهند شد. تا با محاسبه‌ی فاکتور‌های مهم و پارامتر‌های تاثیر گذار بتوانند هم هزینه بازسازی را به شما اعلام کنند و هم برای ساخت پنجره‌های دوجداره متناسب با شرایط و محیط مدل‌های مناسب با شرایط را به شما پیشنهاد دهند.


بعد از گذراندن مراحل اولیه نوبت به مرحله آخر خواهد می‌رسد. در این مرحله نصاب‌ها در محل حاضر شده تا کار بازسازی را انجام دهند اما قبل از آن باید به نکاتی نظیر خالی کردن محیط پیرامون پنجره‌ها تا شعاع 1 الی 2 متر را در نظر داشته باشید تا کار با دقت و سرعت بالاتری پیش برود. در ابتدا برای بازسازی یا تعویض پنجره یا پنجره‌های دوجداره، تسمه‌های پنجره قدیمی را باز کرده و بعد از آزاد شدن شیشه‌ها آنها را از فریم پنجره قدیمی خارج خواهند کرد. بعد از خارج کردن شیشه‌ها لنگه‌های پنجره‌ها را درآورده و از فریم اصلی جدا میکنند و بعد از انجام این مرحله با استفاده از دستگاه‌های مخصوص دور تا دور فریم اصلی را بریده و پنجره قدیمی را به صورت کامل بیرون می‌آوردند. اما شاید برای بعضی از دوستان سوال پیش بیاید که با مقدار باقی مانده از فریم قبلی باید چه کار کرد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که در بازسازی پنجره‌های قدیمی یا تعویض پنجره‌ها و جایگزین کردن پنجره‌های دوجداره، پروفیل‌های مخصوصی وجود داشته که نه تنها فریم قبلی را می‌پوشانند بلکه ظاهری بسیار زیبا و شیک نیز به نمای داخلی می‌بخشند.


در این امر از پروفیل‌های پروانه‌ای یا ال شکل استفاده می‌شود، همانطور که اشاره کردیم نه تنها فریم به جا مانده از پنجره قبلی را به صورت کامل پوشش خواهند داد و ظاهری زیبا به نمای داخلی می‌بخشند. بلکه عایق بودن پنجره در برابر صدا، دما و رطوبت را تا حد قابل توجهی بالا‌تر خواهند برد.


بعد از نصب پنجره دوجداره سر جای خود، پروفیل را برای محکم کردن با استفاده از پیچ و دستگاه مخصوص به فریم اصلی پیچ خواهند کرد. و بعد از گذراندن این مرحله و نصب شیشه‌ها و کار‌های نهایی با چسب مخصوص کار‌های پایانی که میزان عایق بودن پنجره‌های دوجداره را افزایش می‌دهد را انجام خواهند داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر