بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش درآمد ۱۵۰ میلیون دلاری «آریا»

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول اظهار کرد: در بخش توسعه یک واحد ۳۰۰ هزار تنی تعریف شده که در دست اجراست و در سال ۱۴۰۱ به تولید خواهد رسید. در صورت این رخداد، میزان درآمد‌های شرکت آریاساسول بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار افزایش و سودآوری رشد خواهد یافت که خبری ارزشمند برای سهامداران با دیدگاه بلند مدت خواهد بود.
کد خبر : ۲۱۹۴۱۹
انجام عرضه اولیه آریاساسول /افزایش درآمد ۱۵۰ میلیون دلاری «آریا»
 
امیر حسین بحرینی مدیر عامل شرکت پلیمر آریا ساسول به بورس نیوز گفت: این شرکت به عنوان الگو (benchmark) صنعت پتروشیمی کشور در بسیار از حوزه‌ها و تولیدکننده بزرگ اتیلن و پلی اتیلن در کشور و خاورمیانه است. 

وی در خصوص برنامه‌های تولیدی این شرکت اظهار کرد: "پلیمر آریا ساسول" یک پلنت "اتان کراکر" با ظرفیت یک میلیون و صد هزار تن تولید اتیلن، یک پلنت پلی اتیلن سنگین به ظرفیت تولید سالیانه ۳۷۵ هزار تن و یک پلنت تولیدی پلی اتیلن سبک به ظرفیت سالانه ۳۷۵ هزار تن را دارد.

بحرینی افزود: ظرفیت‌ها پس از انجام پروژه افزایش ظرفیت واحد الفین (که در پایان سال گذشته به نتیجه رسید) به روزرسانی شده و ظرفیت تولید شرکت به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش یافته است. 

مدیرعامل آریا ساسول میزان سرمایه ثبتی شرکت را ۴۵۸ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: ۵۰ درصد سهام "ممتاز" و ۵۰درصد باقی مانده سهام عادی است.
 
 
انجام عرضه اولیه آریاساسول /افزایش درآمد ۱۵۰ میلیون دلاری «آریا»

درآمد درخشان «آریا» در سال ۹۸
بحرینی وضعیت درآمدی شرکت را در سال ۹۸ بسیار درخشان دانست و گفت: در مجموع با تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید انواع محصولات در سال ۹۸، به لحاظ حجمی میزان ۱۲ درصد نسبت به سال قبل رشد را شاهد هستیم، البته با در نظر گرفتن این موضوع که واحد الفین تا آن زمان افزایش ظرفیت پیدا نکرده بود و بسیار بالاتر از ظرفیت طراحی کار انجام شد. 

وی اضافه کرد: با این مقدار تولید، درآمد حاصل از فروش به ۹ هزار میلیارد تومان رسید که ۴۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در خصوص اتفاقات سال ۹۹ گفت: از ابتدای سال و به دلیل شیوع ویروس کرونا، بحث شدید افت قیمت نفت و فرآورده‌ها را شاهد بودیم که طبیعتا بر کل صنعت نفت و پتروشیمی و درآمد‌ها تاثیرات منفی گذاشت، اما؛ خوشبختانه قیمت محصولات پلیمری ظرف مدت دو تا سه هفته اخیر مجددا صعودی شده و در مجموع به نظر می‌رسد با تناسب افزایش نرخ ارز، کاهش قیمت محصولات ناشی از کرونا جبران شود. 

رابطه مستقیم افزایش نرخ تسعیر ارز و سودآوری
بحرینی به تاثیر افزایش قیمت دلار اشاره و عنوان کرد: به دلیل صادراتی بودن بیش از ۸۰ درصد محصولات شرکت پلیمر آریا ساسول، هر چه نرخ ارز افزایشی‌تر باشد مستقیما بر درآمد و سودآوری این شرکت تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت تمامی صادرکنندگان موظف هستند حداقل ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات را به داخل کشور وارد و در سامانه نیما عرضه کرده و مابقی را برای واردات در مقابل صادرات استفاده کنند که تفاوت چندانی بین نرخ ارز نیمایی و آزاد نیز وجود ندارد و به طور کلی هر چه نرخ تسعیر ارز افزایش یابد به طور مستقیم میزان درآمد و سودآوری شرکت نیز بالا خواهد رفت.
 
انجام عرضه اولیه آریاساسول /افزایش درآمد ۱۵۰ میلیون دلاری «آریا»

تاثیرات کرونا بر آریا ساسول
مدیرعامل "آریا ساسول" به تاثیرات کرونا اشاره و اظهار کرد: پاندومی این بیماری را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، بخش اول تاثیر بر عملکرد شرکت آریا ساسول که طی دو ماه گذشته با محدودیت‌های رفت و آمدی و رعایت فاصله گذاری شرایط سختی را پشت سر گذاشت، اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تاثیری بر تولید و فروش شرکت نداشت.

وی ادامه داد: همکاران این شرکت با مطالعه آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی همواره جدیدترین روش‌های کنترل و پیشگیری را بررسی و اجرایی کرده و با موفقیت اوج این بیماری را پشت سر گذاشتند. 

بحرینی تصریح کرد: در حوزه کسب و کار نیز این بیماری کل جهان را تحت الشعاع قرار داد و با کاهش قیمت نفت و فرآورده‌های پتروشیمی مواجه شدیم، اما پلی اتیلن‌ها به دلیل کاهش تمهیدات قرنطینه و راه‌اندازی مجدد صنایع پایین دستی به ویژه در چین به فوریت با بازگشت تقاضا و افزایش قیمت‌ها روبرو شد. ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا همچنین مصرف پلی اتیلن‌های بازیافتی را به شدت کاهش داده و این کاهش با رزین پلی‌اتیلن تامین میشود.

وی افزود: عمده محصولات "آریاساسول" را پلی اتیلن‌های "گرید فیلم" تشکیل می‌دهد که در بسته بندی استفاده می‌شوند. گرید‌های فیلم علاوه بر توضیحات فوق، به واسطه افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با رویکرد بیشتری به بسته بندی‌های پلاستیکی در سطح جهان و در نتیجه با رشد تقاضا مواجه بوده است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول از حاشیه سود بسیار خوب این شرکت سخن گفت و تصریح کرد: طی دو سال ۹۵ و ۹۷ رتبه یک حاشیه سود در بین صد شرکت برتر صنعت پتروشیمی به " آریاساسول" تعلق گرفت و به طور سنواتی بالغ به ۹۰ درصد سود خالص بین سهامداران توزیع شده است.

وی پایداری تولید و فروش این شرکت طی ۴ سال گذشته را بالاتر از ظرفیت طراحی به طور مشخص ثابت شده دانست و گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ کل این مجتمع آپ گرید شده و اورهال و تعمیرات اساسی صورت گرفته به طوریکه که تا ۴ سال آینده واحد‌های تولیدی فعالیت بلند مدت خود را ادامه خواهند داد. 
انجام عرضه اولیه آریاساسول /افزایش درآمد ۱۵۰ میلیون دلاری «آریا»
خبری خوب برای سهامداران
بحرینی در خبری خوب به سهامداران آریا ساسول اظهار کرد: در بخش توسعه یک واحد ۳۰۰ هزار تنی تعریف شده که در دست اجراست و در سال ۱۴۰۱ به تولید خواهد رسید. در صورت این رخداد، میزان درآمد‌های شرکت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار افزایش و سودآوری رشد خواهد یافت که خبری ارزشمند برای سهامداران با دیدگاه بلند مدت خواهد بود. 

عرضه اولیه آریا ساسول صورت می‌گیرد
مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در خصوص عرضه اولیه این شرکت گفت: روز‌های پایانی سال ۹۸ تمامی اقدامات برای ورود به بازار سرمایه صورت گرفت، اما به صلاحدید شرکت فرابورس بخاطر پاندومی کرونا عرضه اولیه به سال ۹۹ موکول شد. 

وی ادامه داد: در شروع سال ۹۹ نیز که با طوفان نوسان قیمت نفت مواجه شدیم و سهامداران تا مشخص و پایدار شدن شرایط صبر را پیشه کردند. 

بحرینی در حال حاضر وضعیت را پایدار دانست و اظهار کرد: امیدواریم تقارن عرضه اولیه سهام شرکت با عید سعید فطر عیدی خوبی از طرف صنعت پتروشیمی به مردم عزیزمان باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه آرمان آتی مطرح کرد: 

پیگیری تغییر کاهشی قیمت اتان 

امیرحسین بحرینی،مدیرعامل شرکت آریا ساسول در گفت و گو با بورس نیوز :

عملکرد "آریا" در دروان کرونا

امیر حسین بحرینی مدیر عامل شرکت پلیمر آریا ساسول در گفت و گو با بورس نیوز :

مروری بر عملکرد "آریا" در آستانه عرضه اولیه

ارسال نظر