بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس: ‏در جلسه امروز شورای عالی بورس مباحث زیادی مطرح شد. اجرای درست سیاست های مد نظر ، هم باعث آرامش بازار سرمایه خواهد شد، هم امکان بهره مندی اقتصادی صاحبان ‎#سهام_عدالت از دارایی شان را فراهم خواهد کرد.
کد خبر : ۲۱۹۵۴۸

تصمیمات پارلمان بورس برای به آرامش رسیدن بازار سرمایه تصمیمات پارلمان بورس برای به آرامش رسیدن بازار سرمایه/

چراغی عضو شورای عالی بورس:
کسانی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند عمدتا فروشنده سهام نیستند
مردم ارزش این ثروت را به درستی می‌دانند.
فقط علاقمند به اعمال مستقیم حقوق مالکانه هستند

تصمیمات پارلمان بورس برای به آرامش رسیدن بازار سرمایه/کسانی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند عمدتا فروشنده سهام نیستند

 

 

حسین فهیمی گفت: ثبت‌نام برای متقاضیان فروش سهام عدالت از ۶ خرداد ۹۹ در شعبه بانک‌هایی که شماره شبا حساب مشمولان سهام عدالت در آن‌ها ثبت شده است، آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که طبق اطلاعیه‌هایی که از قبل اعلام شد، مشمولان دریافت سهام عدالت تا پایان روز ۸ خرداد فرصت برای ثبت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم سهام خود دارند، گفت: هر چند عنوان شده که از ۶ خردادماه متقاضیان فروش سهام می‌توانند به شعب بانکی مراجعه کنند، ولی عملیات فروش از ۱۰ خرداد ماه آغاز خواهد شد.

فهیمی ادامه داد: به عبارت دقیق‌تر دارندگان سهام عدالت که تصمیم به فروش سهام خود دارند، می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌ها و تکمیل فرم‌های مربوطه، ۳۰ درصد از سهام عدالت موجود در پرتفوی خود را به فروش رسانند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که افراد دارای کد بورسی نیز نیاز به مراجعه به شعب بانکی دارند؟ گفت: خیر نیازی به مراجعه به شعب بانکی نیست. افرادی که کد بورسی دارند، از تاریخ ۱۰ خردادماه می‌توانند پرتفوی سهام عدالت خود را که متشکل از ۳۶ شرکت بورسی است، مشاهده کنند و میزان دارایی خود در هر سهم و هر نماد را به جزئیات داشته باشند.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در ادامه با اظهار این مطلب که جلسه شورای عالی بورس تصمیم به فروش تنها ۳۰ درصد از پرتفوی سهام عدالت هر مشمول را گرفته، گفت: این تصمیم از یک سو برای جلوگیری از فشار فروش زیاد به بازار سرمایه درنظر گرفته و از سوی دیگر برای آن دسته از مشمولانی که نیاز مالی شدید دارند، اخذ شده است؛ تا به این ترتیب امکانی فراهم شود تا در این شرایط سخت اقتصادی، دارایی مالی از فروش ۳۰ درصد از سبد سهام عدالت را دریافت کنند.

فهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: فروش بیشتر از ۳۰ درصد، منوط به جلسات بعدی و نظرات اعضای شورای عالی بورس دارد.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در پاسخ به این پرسش که آیا این میزان فروش ۳۰ درصدی سهام شامل افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند نیز می‌شود؟ گفت: خیر، این موضوع برای این دسته از مشمولان نیست. این گروه از افراد که مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده و در واقع مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سپرده اند، می‌توانند کل سهام خود را به یکباره به این شرکت‌های سرمایه‌گذاری فروخته و واگذار کنند.

فهیمی تاکید کرد: البته فروش سهام به این روش (واگذاری به شرکت‌های سرمایه گذاری برای افرادی که روش مدیریت سرمایه گذاری غیرمستقیم انتخاب کرده اند)، پس از پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بازار سرمایه (بورس یا فرابورس) خواهد بود.

فهیمی خاطرنشان کرد: سهام عدالت ارزشمند است و برای فروش نیست، در واقع بهتر است آن را نگه داریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر