بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

"امین یکم" بیشترین آورده نقدی، "صبای هدف" بیشترین بازدهی

ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در پایان هفته قبل به ۲۰۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال شاهد خروج منابع به مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از این صندوق‌ها طی هفته قبل هستیم.
کد خبر : ۲۱۹۷۲۷

به گزارش بورس‌نیوز، همانند هفته‌های گذشته بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته شد و اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جداول زیر قابل مشاهده است.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد و همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر نیز ارائه شد.

میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۰۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به هفته گذشته در حدود ۰.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

• ارزش صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در پایان هفته قبل به ۲۰۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. با این حال شاهد خروج منابع به مبلغی در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از این صندوق‌ها طی هفته قبل هستیم.

بیشترین ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت مربوط به صندوق‌های گنجینه زرین شهر با ۲۸ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان، صندوق لوتوس پارسیان با ۱۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان و رهاورد آباد مسکن با ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

• همچنین کمترین ارزش نیز در میان صندوق‌های با درآمد ثابت مربوط به صندوق نوین نگر آسیا، توسعه سرمایه نیکی و مشترک البرز به ترتیب با ۲۷.۵، ۲۹.۶ و ۵۲.۴ میلیارد تومان است.

بیشترین آورده نقدی و جذب منابع صورت گرفته در میان صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته گذشته مربوط به صندوق امین یکم با ۳۹۴ میلیارد تومان، صندوق گسترش فردای ایرانیان با ۳۷۹ میلیارد تومان و صندوق بانک گردشگری با ۳۱۹ میلیارد تومان بوده است.

• بیشترین خروج منابع نیز در هفته گذشته از صندوق‌های گنجینه زرین شهر، توسعه تعاون صبا و یکم کارگزاری بانک کشاورزی صورت گرفته است.

• بیشترین بازدهی یک ماه منتهی به ۶ خرداد ۱۳۹۹ مربوط به صندوق‌های مشترک صبای هدف و توسعه فراز اعتماد به ترتیب با ۸.۵ و ۸ درصد است. کمترین بازدهی نیز مربوط به صندوق‌های کمد و مشترک بانک مسکن با -۱.۳% و -۰.۵ درصد است.

• میانگین وزنی بازدهی ماهیانه صندوق‌های با درآمد ثابت در یک ماه منتهی به ۶ خرداد ماه به ۲.۲۴ درصد رسیده است. میانگین بازدهی ساده آن‌ها نیز در حدود ۳ درصد بوده است که برای صندوق‌های با درآمد ثابت بسیار مثبت ارزیابی می‌گردد.

• همچنین بیشترین بازدهی سه ماه گذشته مربوط به صندوق‌های صبای هدف و توسعه سرمایه نیکی به ترتیب با ۲۵.۳ و ۲۲.۵ درصد است. کمترین بازدهی نیز مربوط به صندوق‌های لوتوس پارسیان و با درآمد ثابت کمند به ترتیب با ۴ و ۴.۱ درصد است.

• بیشترین بازدهی یک سال منتهی به پایان ۶ خرداد ۱۳۹۹ در بین صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت مربوط به صندوق مشترک اندیشه فرداد و مشترک البرز به ترتیب با ۷۱.۵ و ۷۱.۳ درصد است. کمترین بازدهی نیز مربوط به صندوق‌های بانک مسکن با ۷.۲۷ درصد و صندوق با درآمد ثابت امید انصار با ۱۸.۷۵ درصد است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر