بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
نایب رئیس انبوه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد::

آیا عرضه مسکن در بورس‌کالا کمکی به بازار مسکن می‌کند!

نائب رئیس انبوه سازان استان تهران گفت: بخشی از مشکلات این بازار، ناشی از نگرش مردم به مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای بوده و باید تلاش شود از مسکن سرمایه‌ای پرهیز شده و "مسکن" فقط کالای مصرفی تلقی شود.
کد خبر : ۲۲۰۱۲۴

عرضه مسکن در بورس

ایرج رهبر، نائب رئیس انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص طرح عرضه متری مسکن در بورس‌کالا اظهار کرد: به نظر می‌رسد طرح عرضه مسکن در بورس کالا کمکی به بازار مسکن نخواهد کرد؛ چراکه بخشی از مشکلات این بازار، ناشی از نگرش مردم به مسکن به‌عنوان کالای سرمایه‌ای بوده و باید تلاش شود از مسکن سرمایه‌ای پرهیز شده و "مسکن" فقط کالای مصرفی تلقی شود. ضمن اینکه مردم با خرید یک یا چند مسکن در بورس کالا، خانه دار نخواهند شد.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: اجرای این طرح و عرضه مسکن در بورس کالا، می تواند که سرمایه گذاران و سوداگران را به این بازار بازار بکشاند تا از این بازار کسب بازده کنند.

وی افزود: به منظور کمک به خانه دار شدن مردم، باید واحد‌های مسکونی ارزان قیمت و مناسب جهت استفاده مردم و متقاضیان واقعی این بازار عرضه شود و عرضه املاک بزرگ در بورس، که هر فردی هم قدرت خرید آن را ندارد، گرهی از مشکلات بازار مسکن نخواهد گشود.

رهبر در ادامه با اشاره به تاثیر معاملات بورس کالا بر بازار فیزیکی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح باعث افزایش قیمت مسکن نیز خواهد شد؛ زیرا هر کالایی در بازار بورس عرضه شده و مورد معامله قرار بگیرد، فعالان بازار سرمایه از نوسان گیری قیمت آن بازار کسب سود می‌کنند و همین موضوع به افزایش قیمت املاک در بازار فیزیکی دامن خواهد زد.

نائب رئیس انبوه سازان استان تهران در پایان گفت: با عرضه املاک در بورس کالا، بانک‌ها می‌توان وارد این بازار شوند و به عرضه کمک کنند. افزایش عرضه‌ها میتواند قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار دهد و احتمالا کاهش قیمت در پی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
اگه متری یک میلیون بدن میخرم، پیش خرید باید ارزون باشه وگرنه کسی سراغش نمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
فقط کاهش قیمتها باید دستور کار قرار گیرد و بس