بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
مدیر مالی شرکت قند قزوین در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

دلیل صف خرید قندی‌ها چیست؟

روز گذشته هم سازمان حمایت قیمت شکر درب کارخانه را ۶۳۰۰ تومان تعیین کرد.
کد خبر : ۲۲۰۲۰۵

دلیل صف خرید قندی ها چیست؟

به گزارش بورس نیوز، اکثر نمادهای قندی امروز با صف خرید همراه هستند. روز گذشته هم سازمان حمایت قیمت شکر درب کارخانه را ۶۳۰۰ تومان تعیین کرد.

شرکت قند قزوین جزو شرکت های گروه قندی است که از ابتدای سال جاری تا کنون بازدهی تقریبا ۴۸ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده است.

"قزوین" در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۸ با فروش شکر تقریبا ۴ هزار تومانی ، ۲۱۴ میلیارد تومان فروش داشته که البته درآمد فروش ۹۸ از درآمد فروش سال ۹۷ حدود ۷ درصد کمتر بوده است. با این افزایش نرخ شکر، احتمالا باید منتظر تحرکاتی در سهم های گروه قندی باشیم.

محمد کاظمی مدیر مالی شرکت قند قزوین در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر افزایش نرخ شکر بر سودآوری قندی ها بیان کرد: هنوز افزایش نرخ شکر بصورت رسمی به شرکت های قندی ابلاغ نشده و محاسباتی هم در مورد میزان تاثیرگذاری این اتفاق بر سودآوری شرکت صورت نگرفته است. اما نرخ چغندر قند بعنوان مهمترین ماده اولیه تولید شکر نیز، افزایش داشته و افزایش نرخ شکر متناسب با افزایش هزینه های تولید صورت گرفته است. با این حال، به نظر می رسد تاثیر افزایش نرخ بر سودآوری شرکت های قندی مثبت خواهد بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت مطلوب کشت چغندرقند گفت: وضعیت کشت چغندرقند بهتر از سال قبل بوده و هم به لحاظ حجمی و هم کیفیت و عیار چغندرقند، محصول امسال (مخصوصا چغندرقند منطقه خوزستان)بهتر از سال قبل بوده است و این موضوع هم بر روند فعالیت قندی ها، اثر مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر