بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
مدیرعامل شرکت زامیاد پاسخ داد: 

افزایش سود "خزامیا" با تولید خودرو تجاری

هیات مدیره شرکت زامیاد در صدد است با تولید خودرو‌های تجاری کاربری شده و با استفاده از امکانات مهندسی و فنی، سود شرکت را در سال‌های پیش رو افزایش دهد. 
کد خبر : ۲۲۲۱۲۶
 
افزایش سود
 
بهروز غفاری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت زامیاد در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: شرکت زامیاد، در جهت توسعه زنجیره ارزش، مصمم به سرمایه گذاری بوده و در جهت خرید شرکت ایران کاوه سایپا اقدام کرد. 

وی تصریح کرد: افزایش تولید شاسی و متعاقب آن تولید خودرو‌های تجاری سبک و گسترش سهم بازار این خودرو‌ها را می‌توان یکی از اهداف این خرید دانست.

غفاری افزود: هیئت مدیره شرکت زامیاد در صدد است با تولید خودرو‌های تجاری کاربری شده و با استفاده از امکانات مهندسی و فنی، سود شرکت را در سال‌های پیش رو افزایش دهد. 

غفاری در خصوص نحوه قیمت گذاری محصولات گفت: قیمت‌های فروش با هماهنگی و تحت سیاست‌های گروه خودروسازی سایپا تعیین و جاری سازی می‌شوند، شایان ذکر است قیمت خودرو‌های تجاری توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای رقابت تعیین نمی‌شود بلکه با نظارت سازمان حمایت ازمصرف کننده و براساس تصمیم هیئت مدیره شرکت صورت می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت زامیاد در رابطه با تاثیر نرخ ارز خاطر نشان کرد: قیمت تمام شده محصولات متاثر از نرخ ارز و سایر نهاد‌های تولید بوده که طی ماه‌های اخیر شاهد نوسان قیمتی قابل ملاحظه این‌ها بودیم بنابراین امکان پیش بینی قابل اتکا قیمت فروش تا زمان ثبات یا تعیین قطعی نرخ نهاد‌های تولید در حال حاضر میسر نیست.

وی به برنامه‌های تنوع بخشی سبد محصولات اشاره و اظهار کرد: مطابق برنامه تدوین شده در سال ۹۹، شرکت زامیاد در جهت حفظ جایگاه به عنوان برترین خودروسازی کشور، درتلاش است بازار فروش خود را روزانه با تنوع بخشیدن به سبد محصولات افزایش دهد.

غفاری اضافه کرد:این اتفاق در سال ۹۹ پیاده سازی شده و مانند پروژه پادارپلاس و سایر پروژه‌های در دست اقدام، با هدف مشارکت در نوسازی ناوگان حمل و نقل خودرو‌های فرسوده سنگین کشور در حال مذاکره با سازمان‌های ذیربط است.

مدیرعامل شرکت زامیاد در خصوص برنامه‌های شرکت برای کاهش هزینه‌های مالی و اداری گفت: این شرکت در سال ۹۷ بخش قابل تو جهی از تسهیلات دریافتی را تسویه کرده و هزینه‌های فروش با تعداد فروش قابل تغییر است. 

وی افزود: هزینه‌های اداری نیز با توجه به اینکه کلیه افزایش‌ها مطابق با قانون کار و در ابتدای سال انجام شده و در صورت عدم افزایش توسط مراجع ذیصلاح تا پایان سال افزایش نخواهیم داشت. 

غفاری در پایان گفت: شرکت زامیاد در سال جاری اقدام به افزایش حد اعتباری دریافتی از سوی بانک با کمترین بهره اقدام خواهد کرد و پیش بینی می‌شود با تامین مالی ارزان قیمت بتواند هزینه‌های مالی را در حد مطلوب کنترل و از افزایش هزینه‌های مالی و تاثیر منفی بر روی سود و زیان شرکت جلوگیری کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر