بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به آقایانی که قشنگ باطل می‌کنند تا رفتار سلیقه‌ای با نمادهای خاصی که دارند تا ترافیکی تنها برای ۲۵هزارتومان بازار را می‌بندند.
کد خبر : ۲۲۲۹۵۳

زنجیر کردن یل بازار برای خوش خدمتی بود یا....

به گزارش بورس نیوز، امروز آقایون معاملات غول بازار را ابطال کردند، فقط برای اینکه شاخص شان سبز بود و نمی‌خواستند سبزتر شود! ابطال امروز را فراموش میکنیم؛ همان طور که بازگشایی شرکت لبنی با ۱۰۹درصد مثبت یا رفتار‌های سلیقه‌ای تان در مورد معامله نماد‌های نورچشمی در تایمی جدا از سایر بازار را نادیده گرفتیم؛ فقط برای اینکه باور داریم روند بازار با دستکاری شاخص، تغییر نمی‌کند. کما اینکه در سال‌هایی که عادت به بلوک زنی و شاخص سازی بودید هم، بازار به میل شما رفتار نکرد. به جای اینکه قیف تان را مرتب بچرخانید، نگاه تان را عوض کنید!

ترافیک بخاطر ۲۵هزارتومان
عرضه اولیه دیگری در پیش است؛ ولی باز هم هیاهوی بسیار برای هیچ! تبلیغات رگباری برای این عرضه، چند روزی است که فضای مجازی را پر کرده و حالا هم اعلام کرده اند ثبت سفارش طی دو روز انجام می‌شود تا کسی جا نماند. ولی طبق برآورد‌های دوستان، بعید است به هر کد معاملاتی بیش از ۲۵ هزار تومان برسد! مردم را چه فرض کرده اید؟ صف برای ۲۵ هزار تومان؟ آن هم وقتی می‌دانیم آنقدر محدودیت تراشیده اید که رشد زیادی در کار نیست! خدا وکیلی ۲۵ هزار تومان ارزش صف نشستن را دارد؟

ارکان و قهر با سجام
در شرایطی که همه جا حرف از شفافیت و تسهیل فرآیند پرداخت سود بوده و خیلی از شرکت‌ها با واریز سود به حساب سهامداران از طریق سجام، خیال خودشان و بقیه را راحت کرده اند، ارکان بازار انگار خیال همراهی ندارند و ساز خود را می‌زنند! به ازای هر سهم، ۱۰ تومان می‌دهند؛ آن را هم موکول کرده‌اند به مرداد ماه و تکمیل فرم و ارائه شماره حساب و...! با بازار، دوست باشید؛ همرنگ جماعت بودن همیشه هم بد نیست.

بیمه‌ای در مسیر "آژانس دوستی"
چند سال قبل وقتی تاکسی‌های اینترنتی راه افتادند، فعالان سنتی حمل مسافر شروع به فغان کردند و از احتمال تخلف و بیکار شدن رانندگان و صد بلای دیگر سخن گفتند. ولی کم کم مردم به سمت تاکسی‌های اینترنتی رفتند که هم ارزان‌تر بودند و هم دسترسی به آنها، راحت‌تر بود. هیچ راننده‌ای هم بیکار نشد و فقط سبک خدمت رسانی بروز شد. حالا نمایندگان فروش بیمه‌ها که سال‌ها در دفترشان زیر باد کولر نشسته اند تا مشتری به سراغ شان برود، گله دارند که استارت آپ‌های بیمه‌ای تخفیف می‌دهند و مشتری ما را قاپیده اند! خب بزرگوار، مشتری که نباید هزینه تشکیلات دفاتر شما را پرداخت کند؛ کاری که بدون نیاز به راه اندازی یک دفتر شیک می‌توان با یک سیستم در یک گوشه دنج انجام داد و تخفیف قابل توجهی هم ارائه کرد، چه ایرادی دارد؟ جور دیگر باید دید؛ و خبر خوشحال کننده اینکه دشمنی که ادعای قدرت داشت و برای زمین زدن صنایع ما نقشه می‌کشید، حالا درگیر مشکلات خودش شده و در شرایطی که تولید فولاد در دنیا در ماه گذشته افت ۸.۷ درصدی داشته؛ تولید فولاد ایران رشد ۸.۹ درصدی کرده است. به امید روز‌های بهتر برای تمامی صنایع کشورمان.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
موسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
خبر خوشحال کننده اینکه دشمنی که ادعای قدرت داشت و برای زمین زدن صنایع ما نقشه می‌کشید، حالا درگیر مشکلات خودش شده و در شرایطی که تولید فولاد در دنیا در ماه گذشته افت ۸.۷ درصدی داشته؛ تولید فولاد ایران رشد ۸.۹ درصدی کرده است. به امید روز‌های بهتر برای تمامی صنایع کشورمان.