بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان خبر داد:

جهش تولید "ذوب" با تامین مواد اولیه

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: کوره شماره ۱ ذوب آهن اصفهان به مرحله بهره‌برداری رسیده و در صورت تامین مواد اولیه آن به صورت پایدار، شاهد جهش تولید در مجموعه ذوب آهن خواهیم بود.
کد خبر : ۲۲۳۳۱۷
جهش تولید
 
 
به گزارش بورس نیوز، منصور یزدی‌زاده اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸، رکورد‌هایی با ۲ کوره بلند شرکت به ثبت رسید.

وی ادامه داد:همچنین حدود ۲ تا ۶ درصد افزایش تولید در بخش‌های مختلف، ثبت رکورد روزانه تا ۹ هزار و ۶۵۷ تن با دو کوره، ثبت رکورد تولید ماهانه ۲۴۴ هزار تن و ثبت رکورد سالانه یک میلیون و ۲۵۷ هزار تن توسط این شرکت رقم زده شد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان دستیابی به کمترین میزان مصرف کک متالورژی را یکی دیگر از دستاور‌های این شرکت دانست و گفت: کک با تولید انرژی به عنوان مهمترین بخش قیمت تمام شده ذوب آهن محسوب می‌شود. در حالی که سایر تولید کنندگان فولاد از روش کوره قوس الکتریکی و انرژی ارزان قیمت گاز استفاده می‌کنند، ذوب آهن به دلیل نوع فرآیند تولید مجبور به استفاده از کک است.

وی خاطر نشان کرد:با در نظر گرفتن کمبود تولید، بخشی از زغال سنگ و کک مصرفی از نظر کمی و کیفی وارداتی بوده که مجموع آن ۵۰ درصد از قیمت تمام شده ذوب آهن را تشکیل می‌دهد.

یزدی زاده افزود: شرکت سهام ذوب آهن اصفهان توانست در این حوزه، از ۵۱۲ کیلوگرم (به ازای هر تن تولید چدن) در سال ۹۷، به ۵۱۰ کیلوگرم رشد داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از پروژه‌های مهم شرکت در سال گذشته پروژه PCI عنوان و اضافه کرد: مقرر بود در ابتدای سال جاری این پروژه به بهره برداری برسد، اما انجام نشد، با این حال پروژه PCI فعال بوده و ذوب آهن از آن استفاده می‌کند. 

وی در خصوص رکورد‌های صادراتی این شرکت خاطر نشان کرد: ذوب آهن در سال گذشته با یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن، رکورد صادرات این شرکت در سال‌های بهره‌برداری را به ثبت رساند. این میزان صادرات معادل ۵۰ درصد از تولیدات محصولات اصلی شرکت بوده و قطعا این موفقیت مرهون همکاری همه ارکان سازمان ازجمله خرید مواد اولیه، بهره‌برداری و فروش است.

یزدی‌زاده با اشاره به افزایش تولید فولاد در ذوب آهن، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در صنعت فولاد، سرانه تولید هر شرکت است. سرانه تولید فولاد ذوب آهن به ازای هر نفر در سال از ۱۶۱ تن در سال ۱۳۹۷ به ۱۷۴ تن در سال ۱۳۹۸ رسید. در سال جاری امیدوار هستیم با جهشی که در تولید شرکت با راه‌اندازی کوره یک ایجاد خواهیم کرد، به ۱۹۹ تن به ازای هر نفر در سال برسیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نرخ فروش فولادساز اصفهانی و تاثیر از یک خبر در بورس‌کالا؛

"ذوب" نزدیک مرز ۳۰ هزارمیلیاردی ریالی شد

رشد ۲رقمی نرخ فروش محصولات این فولادساز اصفهانی؛

گزارش جالب و تابستانی "ذوب" کوره‌ها را داغ کرد

ادامه روند افزایشی نرخ فروش محصولات ذوب آهن در بورس کالا؛

نرخ تیرآهن شرکت به بیش از ۱۰۶ میلیون ریال به ازای هر تن رسید

ارسال نظر