بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
عرضه ۳۰ هزار تن شمش فولاد خوزستان پس از دو هفته غیبت؛

نظارت بر عرضه‌ها رها شده است؟

شرکت فولاد خوزستان در هفته گذشته ۳۰ هزار تن شمش فولاد را در بورس کالا عرضه کرد.
کد خبر : ۲۲۳۵۹۵

نظارت بر عرضه‌ها رها شده است؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فولاد خوزستان پس از غیبت دو هفته‌ای، هفته گذشته صرفا ۳۰ هزار تن شمش فولاد در بورس کالا عرضه کرد. این در حالی است که این شرکت بیش از ۳.۵ میلیون تن شمش فولاد در یک سال تولید می‌کند و مشخص نیست که دلیل عرضه ۳۰ هزار تن شمش در سه هفته گذشته چه بوده و آیا می‌توان دلیلی جز افزایش التهابات قیمتی وجود داشته است؟

نظارت بر عرضه‌ها رها شده است؟

در این بین مشخص نیست که مسئولین بورس کالا و وزارت صمت آیا نسبت به اعمال وظایف نظارتی خود رغبتی ندارند و یا توانایی مقابله با فولاد سازان بزرگ کشور را در خصوص اعمال قوانین و مقررات مربوط به عرضه‌های منظم در بورس کالا را ندارند.

شرکت فولاد خوزستان در هفته گذشته ۳۰ هزار تن شمش فولاد را در بورس کالا عرضه کرد. این عرضه با تقاضای ۵۰ هزار تنی همراه بود. نرخ فروش هر تن شمش فولاد به بیش از ۸۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال رسید و به این ترتیب دلیل اصلی غیبت فولاد سازان در هفته‌های اخیر روشن شد. نرخ شمش فولاد تنها در عرض سه هفته در حدود ۲۰ درصد افزایش داشته و به نظر می‌رسد که فولادساز نسبت به این رشد قیمت نیز راضی نیست و همچنان در حال عرضه‌های قطره چکانی در بازار بورس است.

در جدول زیر آمار معاملات شمش فولاد شرکت خوزستان ارائه فولا شده است:

نظارت بر عرضه‌ها رها شده است؟


همچنین در نمودار زیر روند تغییر نرخ فروش شمش فولاد این شرکت طی سه ماه اخیر ارائه شده است. روند رو به رشد محسوس نرخ‌ها در نمودار زیر به خوبی مشخص است.

نظارت بر عرضه‌ها رها شده است؟

همچنین در ادامه نمودار فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا طی سه ماه اخیر ارائه شده است. به این ترتیب و با لحاظ مبلغ فروش ۲.۴۴۲ میلیارد ریالی در هفته گذشته، جمع کل ارزش معاملات این شرکت در بورس کالا از ابتدای سال تا پایان ۲۵ تیر ماه به بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فولادساز خوزستانی ۲۶ درصد رشد درآمدعملیاتی داشت؛

۵ درصد بیشتر در جیب سهامدار "فخوز"

افزایش قیمت شمش این فولادساز به بیش از ۶۸ میلیون ریال؛

"فخوز" در حوالی فروش ۲۰هزار میلیارد ریال

ارسال نظر