بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
مدیرعامل پتروشیمی خارک در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

"شخارک"وبدحسابی بدهی ۷۶۱میلیاردی "گاز‌ترش"

شرکت پتروشیمی خارک، با همکاری شرکت نفت فلات قاره نسبت به انتقال گاز از میدان نفتی فروزان (بزرگترین منبع گاز فلر ایران) اقدام خواهد کرد.
کد خبر : ۲۲۴۰۴۶

انتقال گاز از بزرگترین منبع فلر ایران توسط

غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک در خصوص بدهی ۷۶۱ میلیارد ریالی خرید "گاز ترش " به بورس نیوز گفت: این مبلغ در حقیقت میزان بدهی شرکت " نفت فلات قاره" به "پتروشیمی خارک" بوده که ناشی از مقدار گاز تحویلی بعد از شیرین سازی و آب و برق و بخاری است که در صورت نیاز از پتروشیمی خارک تامین می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع مورد تایید "فلات قاره" و "پتروشیمی خارک" بوده، اما با توجه به اینکه شرکت نفت موظف به پرداخت آن است، هنوز این بدهکاری تسویه نشده است.

مدیرعامل پتروشیمی خارک به طرح‌های توسعه‌ای این شرکت اشاره و اظهار کرد: تمامی اقدامات در راستای انتقال کل گاز میدان نفتی فروزان به جزیره خارک بوده و اولین کار "شیرین سازی" و "آب گیری گاز" به جهت استفاده در پروژه‌های آتی است.

انتقال گاز از بزرگترین منبع فلر ایران توسط

وی ادامه داد: در این زمینه کمپرسور ارزیابی شده و مقرر است توسط شرکت نفت فلات قاره خریداری شود. در صورت موافقت، خطوط هم سفارش داده شده و لوله گذاری در جزیره خارک انجام خواهد شد که امیدواریم تمامی گاز موجود در "میدان نفتی فروزان" (بزرگترین منبع گاز فلر ایران) به صفر برسد.

وی در پایان برگزاری مجمع به صورت آنلاین را در شرایط کرونا و جلوگیری از انتقال بیماری خوب و همگام با دنیای دیجیتال ارزیابی کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر