بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

کاهش محسوس ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامی

در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.
کد خبر : ۲۲۴۰۴۷

کاهش محسوس ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۵۴۹ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته قبل در حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.

در این هفته شاهد حضور سرمایه‌گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه گذاری جدید به مبلغ ۴ هزار و ۳۷۲ میلیارد ریالی هستیم.

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق سینا، توسعه صادرات و مشترک بانک خاورمیانه به ترتیب با ۷.۶، ۷.۳ و ۶.۱ درصد بازدهی است.

در حالی که در هفته مشابه ماه قبل منابع مالی جدید تزریق شده به صندوق‌های سهامی به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده بود، این منابع در هفته گذشته کمتر از ۴.۴۰۰ میلیارد ریال بوده است و شاید این نشانی از کاهش تزریق منابع به صندوق‌های سهامی و کاهش سرعت ورود منابع مالی به بازار سرمایه است.

شاهد کاهش ۶۰ درصدی ورود منابع جدید از سوی سرمایه گذاران در این هفته هستیم. به نظر می‌رسد با توجه به کاهش شتاب روند صعودی بازار، ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامی نیز کاهش یافته است.

کاهش محسوس ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامیکاهش محسوس ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامیکاهش محسوس ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامیکاهش محسوس ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامی

• ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ۳۱ تیر ماه سال جاری به ۵۴۹ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال رسیده است. شاهد کاهش سرعت ورود نقدینگی به صندوق‌های سهامی هستیم.

کمترین بازدهی نیز مربوط به صندوق گنجینه ارمغان الماس با ۱ درصد بازدهی منفی است. پس از آن نیز صندوق نقش جهان با بازدهی صفر قرار دارد.

• در هفته گذشته بیشترین صدور واحد‌های سرمایه گذاری مربوط به صندوق‌های امید توسعه و سپهر اول کارگزاری بانک صادرات به ترتیب با ۲.۶۱۴ و ۲.۰۹۸ میلیارد ریال بوده است. پس از این دو صندوق، صندوق سرمایه گذاری سپهر پارسیان با ۱.۰۰۶ میلیارد ریال قرار دارد.

• بیشترین خروج منابع نیز مربوط به صندوق‌های مشترک پیشرو، سهم آشنا و ارزش کاوان آینده به ترتیب با ۱.۷۵۵، ۱.۴۵۴ و ۸۹۱ میلیارد ریال خروج منابع و ابطال واحد‌های سرمایه گذاری بوده است.

• میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری به ۳.۴ درصد رسیده است. این در حالی است که شاخص کل و شاخص کل هم وزن در هفته منتهی به ۳۱ تیر ماه به ترتیب ۴.۵ و ۵.۵ درصد بازدهی را محقق نموده اند.

به این ترتیب شاهد ناتوانی صندوق‌های سهامی در ایجاد بازدهی معادل شاخص‌های بازار سرمایه هستیم. تنها ۸ صندوق بازدهی‌ای بیشتر از بازدهی شاخص هم وزن داشته اند و ۱۹ صندوق نیز بازدهی‌ای بیش از شاخص کل داشته اند.

• بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق سینا، توسعه صادرات و مشترک بانک خاورمیانه به ترتیب با ۷.۶، ۷.۳ و ۶.۱ درصد بازدهی است. کمترین بازدهی نیز مربوط به صندوق گنجینه ارمغان الماس با ۱ درصد بازدهی منفی است. پس از آن نیز صندوق نقش جهان با بازدهی صفر قرار دارد.

میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به ۵۷۴ درصد رسیده است. این در حالی است که شاخص کل بازدهی ۶۶۴ درصدی و شاخص کل هم وزن بازدهی ۷۴۰ درصدی را محقق نموده اند. تنها ۳ صندوق بازدهی‌ای بیش از بازدهی شاخص هم وزن را محقق نموده اند و ۱۱ صندوق نیز بازدهی‌ای بیش از شاخص کل را ثبت نموده اند. به این ترتیب مشاهده می‌شود که اکثر صندوق‌ها در کسب بازدهی‌ای معادل بازار ناموفق بوده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

جذب ۱.۳۴۵میلیارد تومان منابع مالی جدید در صندوق‌ها

نگاهی به عملکرد صندوق درآمد ثابت گنجینه الماس بیمه دی؛

بازدهی ۸۸ درصدی صندوق در یک سال گذشته

ارسال نظر