بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
در سه ماه نخست ۹۹ رخ داد:

رشد ۷۵ درصدی سود خالص" تاصیکو"

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: سودخالص سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ شرکت سرمایه گذاری صدر تامین نسبت به سه ماه نخست سال ۱۳۹۸، ۷۵ درصد افزایش داشت. 
کد خبر : ۲۲۴۲۸۷
 
رشد ۷۵ درصدی سود خالص
 
به گزارش بورس نیوز، غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل تاصیکو عملکرد ۳ ماه نخست سال ۱۳۹۹ صدر تامین از سوی کارشناسان صدر تامین بررسی و شرکت با ثبت عملکرد قابل توجه شاهد افزایش درصد‌های تولید، فروش، سود ناخالص و خالص بوده است. به طوری که تاصیکو نسبت به مدت مشابه سال قبل در تولید ۳ درصد، فروش ۳۲ درصد، سود ناخالص ۴۷ درصد و سود خالص ۷۵ درصد رشد داشته است. 

 وی تصریح کرد: شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین نیز توانسته اند در بخش‌های مختلف در راستای حمایت از سال جهش تولید که هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شد عملکرد مثبتی را به ثبت برسانند.

بنا به گفته سلیمانی براین اساس شرکت های، کاشی الوند با ۱۷۱ درصد، کاشی سعدی با ۱۹۸ درصد، مس شهید باهنر با ۳۵۹ درصد، پشم شیشه ایران ۲۱۴ درصد، صنایع خاک چینی ایران با ۱۷۲ درصد، شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با ۹۷ درصد و شرکت معدنی املاح ایران با ۳۶ درصد توانسته اند در سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ رشد سود خالص را به ثبت برسانند. 

در این میان شرکت زغال سنگ پروده طبس نیز توانسته است در سه ماه نخست ۱۳۹۹ نسبت به سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ رشد ۵ درصدی تولید را در کارنامه خود به ثبت برساند. 

مدیرعامل تاصیکو افزود: شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در راستای بومی سازی قطعات و مواد اولیه نیز توانسته است در شرکت‌های خاک چینی، پشم شیشه ایران، مس شهید باهنر، فرآورده‌های نسوز، زغال سنگ پرده طبس با برگزاری دوره‌های عارضه یابی و پرورش سفیران نوآور و عارضه یاب بخش‌هایی از مواد و قطعات مورد نیاز خودشان را با تکیه به دانش و توانمندی جوانان ایرانی تولید و مانع خروج ارز از کشور شوند.

سلیمانی در ادامه خاطر نشان کرد: تاصیکو با تاسیس و راه اندازی شرکت شتابدهنده صدر فردا به منظور رفع گلوگاه‌های فناوری، بومی سازی مواد، قطعات و طرح‌های فناوری جدید تلاش دارد تا موج جدیدی از اکو سیستم‌های معدنی و صنایع معدنی را با رویکرد توسعه معادن و صنایع در کشور ایجاد کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر