بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به عجایبی در عرصه اقتصادی و دل خوش کردن بورسی ها به حمایت تو خالی پاستورنشینان و...
کد خبر : ۲۲۴۴۰۳

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، یکی از عجایب اخبار امروز مربوط به قیمت فولاد و سیمان بود؛ از طرفی دیروز شایعه کردند که فولاد از معاملات بورس کالا خارج می شود؛ بعد امروز خبر دادند سیمان و فولاد را ارزان می کنند تا قیمت مسکن پایین بیاید؛ بعد عده ای دیگر جوسازی کردند که سیمانی ها دوباره مجوز افزایش نرخ گرفته اند؛ بعد نرخ تایر را دوباره رسما گران کردند به این بهانه که باید حاشیه سود تولیدکننده حفظ شود و باز عده ای وسط پریدند که دیدید گفتیم؟ سیمان هم همین روزها دوباره گران خواهد شد؛ در نهایت هم انبوه سازان گفتند آدرس غلط به بازار ندهید که کاهش چند درصدی قیمت سیمان و فولاد (اگر وعده سرخرمن نباشد) اثری بر قیمت املاک ندارد، این زمین است که هر روز گران تر می شود و با این شرایط انتظار ارزانی نداشته باشید و... خلاصه بلبشویی به پا شده که معلوم نیست ما گیجیم و نمی فهمیم داستان چیست یا...! اما تجربه نشان داده بعضی آقایون روی هر چیزی که دست گذاشته اند و وعده ارزانی اش را داده اند، گران شده. حالا باید دید معجزه ای رخ خواهد داد و مسکن ارزان می شود یا این هجمه ها برای گرم کردن تنور فضای مجازی و حواشی شان است.

 

بنام مستاجران و...

وعده دیگری هم داده بودند که به مستاجرین ۵۰ میلیون تومانی وام بدهند؛ اما گویا آنقدر شرط و شروط گذاشته اند که خیلی از مستاجران که دنبال این وام بودند، شرایط دریافت این وام را ندارند. بد نیست آقایون قبل از اینکه وعده های این چنینی بدهند به یاد بیاورند که مستاجرانی که نیاز به چند میلیون وام دارند، احتمالا کار و بار درست و حسابی ندارند؛ وگرنه بیکار نبودند در صف وام بنشینند! حمایتی که اقشار ضعیف را در بر نگیرد، اسمش چیز دیگری است.

 

مطالبات غیر جاری اندازه یک بودجه عمرانی
مطالبات غیر جاری یکی از بانک های خصوصی به رقمی معادل کل بودجه عمرانی محقق شده کشور در یک سال گذشته، رسیده است. حالا معلوم نیست باید نگران اوضاع این بانک باشیم یا نگران بودجه عمرانی که این قدر کم است‌.

 

کفگیر پدر به ته دیگ خورده

بعضی دوستان هم چشم بسته سهام میخرند و توجیه شان این است که اهالی پاستور از بورس حمایت می کند و نقدینگی وارد بازار می کند و مجال ریزش قیمت نمی دهد! در اینکه این روزها همه از حمایت از بازار سرمایه دم می زنند، شکی نیست؛ ولی آنهایی که روی حمایت مالی شان حساب کرده اید، خودشان کفگیرشان به ته دیگ خورده و وعده حمایت شان از بورس به این طمع بوده که شاید از قبل این بازار، به نان و نوایی برسند؛ چطور روی پول تزریقی شان حساب کرده اید؟؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر