بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگرچه رشد نرخ ارز بر افزایش قیمت کالاهای تولیدی تاثیرگذار است اما نظارت بر بازار یکی از الزامات کنونی کشور است.
کد خبر : ۲۲۴۴۷۷

رشد نرخ ارز، موثر بر افزایش قیمت کالاها

به گزارش بورس نیوز، فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تاثیر نرخ ارز بر قیمت کالا‌های اساسی، اظهار کرد: رشد افسارگسیخته نرخ ارز در هفته‌های اخیر موجب شد هزینه تولید کالا‌ها به ویژه کالا‌هایی که تولید آن‌ها به واردات مواد اولیه وابسته است، افزایش یابد که این امر بیانگر تاثیر زیاد نرخ دلار بر هزینه‌های تولید است.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در خانه ملت افزود: اگرچه رشد نرخ ارز بر افزایش قیمت کالا‌های تولیدی تاثیرگذار است، اما نظارت بر بازار یکی از الزامات کنونی کشور است، زیرا بهای برخی کالا‌ها علیرغم اینکه مواد اولیه آن‌ها از داخل تامین شده در هفته‌های اخیر افزایش چشم گیری یافته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: کمبود نظارت در بازار فضا را برای جولان دلالان فراهم کرده است و این امر زمینه گرانی کالا‌ها در بازار را فراهم کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با تعیین تکلیف وزیر صنعت، معدن و تجارت متولی بازار مشخص شده و پاسخگویی بهتر می‌شود، زیرا سرپرست نمی‌تواند برنامه‌ی بلندمدتی برای ساماندهی بازار و کاهش قیمت‌ها داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر