بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
تحقق ۳۹۸ ریال سود خالص از سهمی با قیمت ۱۲۰.۰۰۰ ریالی؛

"کپارس" و داستان تکراری این روز‌های بازار/ عملکرد شرکت و ترک‌های روی قیمت

در مجموع این شرکت کار خود را با فروشی ۳۳۰ میلیارد ریالی و سود خالصی تنها ۴۹ میلیارد ریالی در سه ماهه سال مالی ۱۳۹۹ به اتمام رسانده است.
کد خبر : ۲۲۴۷۵۶

تحقق ۳۹۸ ریال سود خالص از سهمی با قیمت ۱۲۰.۰۰۰ ریالی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، همانگونه که قبلا هم اشاره شده دیگر صحبت در خصوص عدم تناسب سود با قیمت سهام شرکت‌ها به موضوعی کلیشه‌ای در بازار بورس این روز‌های کشور تبدیل شده و تحقق سودی ۳۹۸ ریالی از شرکت کاشی پارس که روز گذشته قیمت‌های بیش از ۱۲۵.۰۰۰ ریال را نیز به ثبت رساند، اتفاقی است که در ماه‌های گذشته کم سابقه نبوده است.

تحقق ۳۹۸ ریال سود خالص از سهمی با قیمت ۱۲۰.۰۰۰ ریالی

از نکات قابل توجه و تامل برانگیز صورت‌های مالی این شرکت در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می‌توان به کاهش چشمگیر مقادیر فروش کاشی توسط این شرکت در حوزه داخلی و صادراتی اشاره کرد و چه بسا اگر رشد چشمگیر نرخ‌های فروش این شرکت نبود، شاهد شناسایی سود خالصی بسیار ناچیز‌تر از این شرکت به دلیل کاهش در حدود ۱۸ درصدی مقادیر فروش در این سال بودیم.

تحقق ۳۹۸ ریال سود خالص از سهمی با قیمت ۱۲۰.۰۰۰ ریالی

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، علی رغم کاهش چشمگیر مقادیر فروش جمع کل مبالغ فروش رشدی در حدود ۵۵ میلیارد ریالی داشته است.

در مجموع این شرکت کار خود را با فروشی ۳۳۰ میلیارد ریالی و سود خالصی تنها ۴۹ میلیارد ریالی در سه ماهه سال مالی ۱۳۹۹ به اتمام رسانده که این موضوع با قیمت‌های کنونی سهام این شرکت به هیچ وجه همخوانی ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
قیمت کدام سهم با سودش هماهنگ است؟ ایران خودرو یا سایپا؟ نکنه خگستر را میگوئید؟
لطفا فعالیت های مافیائی تان را کنار بگذارید؟ بنده به عنوان سهامدار کپارس پیگیری خواهم کرد، تا رسوایتان کنم.