بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
عضو هیئت مدیره انجمن فولاد عنوان کرد:

حمایت دولت از ادامه روند عرضه فولاد در بورس کالا 

دولت به دنبال ایجاد اقتصاد سالم و به دور از هر گونه دخالت بوده و در عین حال بر عرضه فولاد متناسب با نیاز کشور تایید دارد. از سوی دیگر تولیدکنندگان اعتقاد دارند عدم دخالت در قیمت گذاری و نیز عدم تعیین سقف قیمتی بازار را به تعادل خواهد رساند. 
کد خبر : ۲۲۴۸۰۹
 
حمایت دولت از ادامه روند عرضه فولاد در بورس کالا 

به گزارش بورس نیوز ،سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن فولاد اظهار کرد: تاکنون قیمت زنجیره فولاد بر مبنای ضرایبی از معدن سه ماهه قیمت شمش فولاد خوزستان تعیین شده است. تولید کنندگان فولاد در خواست داشتند تا ضرایب تعیین قیمت زنجیره فولاد اعم از گندله، کنستانتره و آهن اسفنجی هیچ تغییری نداشته باشد، زیرا با برخی تصمیمات معاونت معدنی، نتایج ۱۲ ساله قیمت گذاری زنجیره فولاد زیرسوال رفته بود. در عین حال شاهد افزایش ضرایب و نیز قیمت فولاد بودیم.

شهرستانی به مسائلی، چون تعیین قیمت داخل به روش " کسر هزینه حمل از درب کارخانه تا بازار صادراتی" از قیمت فولاد اشاره کرد و گفت:سقف قیمت نباید دستوری تعیین شود تا تعادل بین صادرات و بازار داخل برقرار شود چرا که تعیین سقف قیمت در بازار فولاد رانت ایجاد کرده و باید دید تا ۲ ماه آینده وضعیت بازار به چه شکل خواهد بود و از طرفی در خصوص برداشتن سقف قیمت در بورس نیز کارشناسی صورت گیرد. 

وی ادامه داد: یکی از عوامل رفع گرانی، افزایش عرضه فولاد خواهد بود و بالا رفتن حجم عرضه تنها زمانی صورت می‌گیرد که خبری از قیمت گذاری "دستوری" نباشد چرا که تقاضای کاذب در بازار ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا رخ می دهد؛

بیش از ۶۹۰ تن عایق رطوبتی مهمان بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

چرایی سنگین‌شدن عرضه‌ها در "بورس"

ارسال نظر