بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کمیته مشترک مجلس و وزارت ارتباطات تشکیل شد؛

"پروژه شبکه ملی اطلاعات " در دست پیگیری

کد خبر : ۲۲۴۸۷۹
 
 
 
به گزارش بورس نیوز، حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: امروز وزیر ارتباطات همراه با معاونان خود در جلسه کمیسیون صنایع و معادن شرکت کرد تا در مورد اقدامات و فعالیت‌های وزارت‌خانه در سال‌های اخیر گزارش‌هایی ارائه کند. در خصوص راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات رهبری دستور ۵ بندی به وزارت‌خانه ابلاغ شده و نمایندگان در این مورد تاکید داشت. وزیر گزارشی در مورد توسعه حوزه‌های زیرساختی شبکه ملی اطلاعات ارائه داد. اقدامات بسیار خوبی در وزارت‌خانه انجام شده و در حقیقت وزارت ارتباطات به راه‌اندازی این پروژه ملی اعتقاد داشته و با جدیت این پروژه را دنبال می‌کند که در برنامه‌های خود دستورات مقام معظم رهبری را هم لحاظ شده است.

فیروزی همچنین در صحبت‌های خود به لزوم توجه به نیرو‌های شرکتی و قراردادی شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: «نمایندگان در این جلسه درمورد کارگزاران مخابراتی نکاتی را بیان کردند که در این خصوص وزیر معتقد بود که، چون مخابرات خصوصی شده و عمده سهام آن در اختیار بخش خصوصی است، وزارت‌خانه نمی‌تواند تاثیر روی این موضوع داشته باشد. البته جهرمی اعلام کرد که هرگونه سازوکاری که مجلس برای شرکت مخابرات تعیین کند، وزارت‌خانه هم آمادگی همکاری دارد.

به گفته فیروزی نمایندگان اعلام کردند:پیام‌رسان‌های داخلی جذابیت لازم برای جذب مخاطب را داشته و پیشنهاد دادند تا این پیام‌رسان‌ها به سمت زیباسازی پیش رفته و با روش‌های فرهنگی مخاطبان را به خود جذب کنند.

وی در ادامه افزود: «با ارائه گزارش‌های وزیر، در کمیسیون صنایع می‌خواهیم به جمع‌بندی برسیم تا از این به بعد با وزارت‌خانه به چه صورت همکاری کنیم و اگر نواقصی در حوزه قانون‌گذاری وجود دارد، کمک کنیم تا وزارت‌خانه به اهداف خود دست پیدا کند.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر