بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

طرح تامین کالای اساسی برای ۷ دهک جامعه است

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: منابع مالی برای این طرح پیش‌بینی شده و به تناسب تعداد خانوار‌ها یارانه سبد غذایی پرداخت می‌شود تا قدرت خرید مردم تقویت شود.
کد خبر : ۲۲۴۹۸۶

طرح تامین کالای اساسی برای ۷ دهک جامعه است

به گزارش بورس نیوز، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: جلسه‌ای به منظور ادامه بررسی جزئیات طرح یک فوریتی تامین کالا‌های اساسی و با حضور مسئولانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت افزود: مرکز پژوهش‌ها آمار سبد غذایی متوسط کشوری را استخراخ و توضیحاتی را ارائه کردند و قرار شد، براساس پیشنهادات مصوب طرح بازنویسی و اصلاح شود.

وی با اشاره به محور‌های اصلی طرح تامین کالا‌های اساسی ادامه داد: یکی از محور‌های طرح این است اعتباری به حساب کارت بانکی افراد در قالب یارانه غیرنقدی یا سبد غذایی در فواصل زمانی مشخص واریز خواهد شد که این اعتبار صرفا برای خرید کالا‌های اساسی مورد نیاز خانوارهاست و امکان نقد شدن هم ندارد.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: مردم می‌توانند بوسیله این کارت از مراکز توزیع مواد غذایی دارای کد اقتصادی و کارتخوان خرید کنند، تاکید اصلی کمیسیون برنامه و بودجه بر تامین مواد غذایی مورد نیاز خانوار‌ها و ایجاد امنیت غذایی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طرح تامین کالا‌های اساسی ۷ دهک جامعه را در بر خواهد گرفت، گفت: منابع مالی برای این طرح پیش‌بینی شده و به تناسب تعداد خانوار‌ها یارانه سبد غذایی پرداخت می‌شود تا قدرت خرید مردم تقویت شود.

وی ضمن تاکید براینکه پیش‌نویس اولیه طرح تامین کالا‌های اساسی آماده شده، خاطرنشان کرد: این طرح اکنون با نام دسترسی آسان به کالا‌های اساسی بعد از بررسی جزئیات بسیار کامل‎تر وغنی‌تر شده است که هفته آینده بعد از تصویب در جلسه کمیسیون به صحن علنی ارسال خواهد شد.

میرتاج‎الدینی تصریح کرد: هدف این طرح پرداخت یارانه غیرنقدی در کنار یارانه نقدی در شرایط سخت اقتصادی است و مهمتر اینکه با اجرای این طرح تورم جدید در جامعه ایجاد نخواهد شود، زیرا توزیع پول نقد یا یارانه نقدی مطرح نیست و اعتبار این کارت‌ها به صورتی است که می‌تواند به فصل بعد منتقل شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور:

ابهام در طرح تامین کالاهای اساسی

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور:

ابهام در طرح تامین کالاهای اساسی

ارسال نظر