بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفتگو با بورس نیوز پاسخ داد:

مقصد بعدی شاخص کجاست

گروه قندی به لحاظ تحلیلی، پتانسیل رشد دارند؛ چرا که اکثر شرکت های این گروه برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار دارند و ضمنا شاخص این گروه هم در وضعیتی است که می توانند رشد کنند.
کد خبر : ۲۲۵۱۱۴

مقصد بعدی شاخص کجاست

به گزارش بورس نیوز با وجود آنکه شاخص کل بورس رشد بیش از ۴۳ هزار واحدی نشان می دهد و بسیاری از نمادهای بزرگ بازار سبز هستند و با فشار تقاضا مواجه اند؛ بسیاری از سهم های کوچک و متوسط بازار هم منفی معامله می شوند. با این حال آمارها نشان می دهد جریان پرفشار ورود نقدینگی حقیقی ها به بازار ادامه دارد و با این وضعیت، رفتارهای هیجانی هم تداوم خواهد داشت.

حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: شاخص کل چند روزی است که در محدوده ۲ میلیون واحدی در نوسان است و البته به نظر می رسد هنوز شاخص کل نیازمند چند کندل باشد تا بالای ۲ میلیون واحد، تثبیت شود. به لحاظ تکنیکالی، فقط بعد از عبور شاخص کل از محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی، می توان گفت شاخص کل بالای ۲ میلیون واحد تثبیت شده و در صورت عبور از کانال ۲میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی، هدف بعدی شاخص کل بورس کانال ۲ میلیون و ۴۰۰هزار واحدی است. اما در مجموع معتقدم روند کلی بازار سرمایه تا پایان فصل تابستان صعودی است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به دغدغه های سهامدارانی که سهم شان این روزها افت قیمت داشته، گفت: قرار نیست تمام سهم های بازار از یک رویه و یک نمودار تبعیت کنند. هر سهم یا صنعتی، وضعیت خاص خود را دارد و باید بطور مستقل مورد بررسی قرار بگیرد. اما مشکل اینجا است که انتظارات بعضی سرمایه گذاران از بازدهی سرمایه گذاری هایشان در بورس، معقول و منطقی نیست‌‌. نباید انتظار داشت سهم ها هر روز ۵ درصد مثبت باشند . این توقعات برای بازار سرمایه، خطرناک است و به خاطر همین توقعات و انتظارات است که به محض منفی شدن سهم ها، عده ای در صف فروش قرار می گیرند و به محض مثبت شدن، دوباره صف خرید تشکیل می دهند.

وی افزود: وقتی سهم های بازار، رشدهای چند برابری داشته، نباید منفی شدن چند روزه نماد موجب تشویش خاطر سهامداران گردد. کما اینکه نمادهای پالایشی هم بعد از یک دوره رشد شارپ، چند روزی منفی بودند و امروز دوباره به مدار صعودی بازگشتند. سرمایه گذاری با استراتژی کوتاه مدت و پریشانی خاطر سرمایه گذاران بعد از هر بار منفی شدن قیمت سهم ها، ناشی از عدم شناخت کافی آنها از بازار سرمایه و معامله بدون تحلیل است و امیدواریم این ضعف بازار سرمایه، برطرف شود.

مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری اظهار کرد: گروه قندی به لحاظ تحلیلی، پتانسیل رشد دارند؛ چرا که اکثر شرکت های این گروه برنامه تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار دارند و ضمنا شاخص این گروه هم در وضعیتی است که می توانند رشد کنند. سهم های گروه کشاورزی هم در این مقطع برای سرمایه گذاری مناسب به نظر می رسند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر