بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
ساعت پنج و نیم عصر؛

از هول هلیم، طلا را مس نکنید

ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به برنامه های شیفت صبح و بعداز ظهر بورس تهران و شرکت هایی که فارغ از هیاهوی بازار، آینده نگر هستند و...
کد خبر : ۲۲۵۶۸۹

۵.۵

به گزارش بورس نیوز امروز بازار رسما دو شیفته شد و همچون زمان مدرسه، سهامداران شیفت عصر نسبت به صبحی ها، خیال آسوده تری دارند. امروز صبح بر سر و کله زدند تا بازار کمی تعادل پیدا کند و شیفت عصر با غیبت چند نماد بزرگ، وضعیت بهتری شاهد بودیم.
اما از اتفاقات عجیب امروز صف خرید اولین ETF دولتی بود که تا دیروز ۵۰ درصد کمتر از ارزش ابطال صف فروش داشت. راست می گویند که هیجانی نفروشید؛ خیلی از فروشندگان دیروز قطعا امروز پشیمان بودند.

خرید سهام با سراب لاتاری

گفتیم هیجانی نفروشید؛ یادمان امد از عدم فروش هیجانی مهمتر، خودداری از خرید هیجانی است‌. گاهی سیستم معاملات کارگزاری ها هنگ می کند و مانده حساب مشتریان را منفی نشان می دهد. ولی بر عکسش هم اتفاق افتاده و گویا برخی دوستان تا دیده اند حساب شان بستانکار شده، فکر کرده اند برنده لاتاری شده اند و خرید کرده اند و حالا مانده اند با یک بدهی و یک بازار خراب‌‌‌... با خودتان چنین نکنید!

 

آینده نگری فارغ از هیاهوی بازار 

بارها و بارها گفته شده بر مبنای تحلیل بخرید و خیلی از سهامداران گمان می کنند خرید تحلیلی یعنی فقط خرید چند نماد شاخص ساز. اما در گیر و دار بازاری که خیلی از سهم های آن متعلق به شرکت هایی است که شاید اگر کرکره خود را پایین بکشند، برای اقتصاد کشور هزینه کمتری خواهند داشت؛ شرکت هایی هم هستند که نه فقط خوب کار می کنند و سود می سازند؛ بلکه برنامه هایی هم برای بلندمدت دارند که به شدت بر اجرای آنها اصرار می ورزند. برای سهامداری در بورس کافی است قبل از خرید، چشم هایتان را خوب باز کنید و در روزهای منفی هیجان منفی را با صرف یک لیوان چای از خود دور کنید و به آنچه روی آن سرمایه گذاری کرده اید، اطمینان داشته باشید. برندگان واقعی در بلندمدت شناسایی خواهند شد...

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

در بلندمدت، همه سهامداران برنده‌اند!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

در بلندمدت، همه سهامداران برنده‌اند!

ارسال نظر