بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
برگزاری نخستین نشست خبری آنلاین بازارسرمایه در معارفه صنعت غذایی کورش؛

چهارمین عرضه اولیه از گروه صنعتی گلرنگ

در سال ۱۳۸۸، ۸۸۰۰ تن تولید داشته ایم که این عدد در سال ۱۳۹۷ به ۲۸۰ هزار تن رسید و در سال ۱۳۹۹ برنامه ما تولید ۳۱۰ هزار تن است.
کد خبر : ۲۲۵۷۶۴

چهارمین عرضه اولیه از گروه صنعتی گلرنگ

به گزارش بورس‌نیوز، اولین جلسه معارفه شرکت صنعت غذایی کورش با حضور مدیران ارشد گروه صنعتی گلرنگ و صنعت غذایی کورش و نیز چند نفر از اصحاب رسانه امروز ۲۸ مرداد ماه ساعت ۱۴ در ساختمان گلرنگ برگزار شد. لازم به ذکر است مراسم معارفه "غکورش" با همکاری مجموعه رسانه های بورس نیوز و ایران گفتمان بصورت آنلاین برگزار گردید. 

نگاهی داشته باشیم به اهم صحبت های مدیران این مجموعه یک روز مانده به عرضه اولیه صنعت غذایی کورش در بازار بورس:

 در ابتدای این مراسم علی ابراهیمی رییس هیات مدیره و معاون مالی و اقتصادی گروه صنعتی گلرنگ گفت: شرکت صنعت غذایی کورش چهارمین شرکت گروه صنعتی گلرنگ است که در بورس عرضه می شود. خدا را شاکریم که عرضه های قبلی همه موفق بوده اند و باعث شده سهامداران و فعالان بازار سرمایه در منافع شرکت ها سهیم شوند. امیدواریم صنعت غذایی کوروش که آینده بسیار روشنی هم پیش رو دارد، برای فعالان بازار سرمایه بازدهی مورد انتظار را به همراه داشته باشد.

چهارمین عرضه اولیه از گروه صنعتی گلرنگ

در ادامه این مراسم، کورش منتصر مدیرعامل شرکت صنعت غذایی کورش، سخنان خود را با ذکر یاد مرحوم "حاج کریم فضلی" کارافرین برتر کشور و بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ آغاز کرد و گفت: بذری که مرحوم حاج کریم فضلی به دست خود کاشتند، امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که مسوولیت ما حفظ و نگهداشت این درخت تنومند است.

چهارمین عرضه اولیه از گروه صنعتی گلرنگ

وی همچنین اظهار کرد: در صنعت غذایی کورش به رقبای خود به چشم همکار نگاه می کنیم و این رویکرد تعاملی در فضای بازار کاملا مشهود است‌، اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم که از طریق توسعه پیوسته ایجاد شده سبب اشتغال ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۰۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در حوزه روغن و نهاده های دامی شده است.

در دوران سخت کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم برای آنکه بتوانیم فعالیت های خود را در شرکت توسعه دهیم و روغن و کالاهای اساسی را به دست هموطنان مان برسانیم.

گروه صنعتی گلرنگ از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در حوزه تولید روغن های خوراکی با برون سپاری آغاز کرده و سال ۱۳۹۰ آغاز به کار صنعت غذایی کورش بوده است. در سال ۱۳۸۸ ، ۸۸۰۰ تن تولید داشته ایم که این عدد در سال ۱۳۹۷ به ۲۸۰ هزار تن رسید و در سال ۱۳۹۹ برنامه ما تولید ۳۱۰  هزار تن است.

در سال ۱۳۹۲ نخستین کارخانه خود را در شهرک صنعتی حیدریه قزوین خریداری کردیم و همزمان فاز دوم کارخانه سال ۹۳ در شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شد.
سال ۹۴ اولین محصول سلامت محور خود را که سرخ بدون پالم بود به بازار عرضه کردیم.
در سال ۹۸ در تولید روغن های خوراکی خانوار برند اول کشور شدیم.
در سال ۹۸ ظرفیت تولید ماهانه ۲۸ هزار تن روغن را داشتیم که این ظرفیت به دو بخش مالکیتی و کارمزدی تقسیم می شود. چون یکی از کارهایی که این شرکت انجام داده، بکار گیری ظرفیت های خالی موجود در کشور است. یعنی ۲۱ هزار تن ظرفیت مالکیتی داشته ایم و ۷ هزار تن هم از ظرفیت خالی کارخانجات استفاده کردیم و برنامه شرکت این است که امسال تولید ۳۱۰ هزار تن را پشت سر بگذاریم.
سال ۹۷ سهم بازار ۱۳.۲۴ درصد را از کل سهم روغن ها به خود اختصاص دادیم که این عدد در ۴ ماهه اول امسال به ۱۵.۸ درصد رسیده است‌. ولی در سهم بازار روغن خانوار، برند اول کشور هستیم و سهم بیش از ۲۳ درصدی در بازار روغن خانوار داریم.

چهارمین عرضه اولیه از گروه صنعتی گلرنگ
از سال ۹۵ شرکت به دنبال اجرای طرح های توسعه ای هست. به منظور حمایت از تولید و کشت دانه های روغنی در کشور، وارد کار واردات و توزیع نهاده های دامی هم شده ایم‌. سال ۹۸ حدود ۷۴ هزار تن ذرت دامی و ۱۴۳ هزار تن کنجاله وارد کردیم. برنامه امسال واردات ۴۰۰ هزار تن ذرت و ۲۸۰ هزار تن کنجاله است که تا به امروز ۱۱۰ هزار تن ذرت دامی و ۶۰ هزار تن کنجاله به فروش رسانده ایم‌ و در ۴ ماهه اول ۱۸۰ هزار تن ذرت دامی هم وارد کرده ایم که به دلیل مشکلات تخصیص ارز هنوز فروش آن محقق نشده است.

آنچه باعث تمایز این مجموعه با سایر شرکت های بازار شده، ارزش هایی است که سازمان داریم. چابکی، سلامتی، نوآوری و همکاری تیمی جزو ارزش های سازمان است.

 

در ادامه علی ابراهیمی گفت: با عرضه صنعت غذایی کورش در گام اول، حدود ۵ میلیون نفر سهامدار این شرکت خواهند شد. تجربه ای که در عرضه های قبلی داشتیم این بود که با توجه به اینکه سهامی عام شدن باعث می شود این چند میلیون سهامدار بعنوان یک نهاد نظارتی تمرکز ویژه به عملیات شرکت داشته باشند و این باعث توجه بیشتر ماه هم خواهد شد.

منتصر در خصوص تدابیر این شرکت برای تامین مواد اولیه بیان کرد: تدابیر لازم برای تامین مواد اولیه اندیشیده شده و خریدها هم انجام شده و به نظر می رسد مشکل خاصی وجود نخواهد داشت؛ مگر اینکه شرایط خاصی بوجود آید. با توجه به کریدور شمال و روابط مثبت با روسیه، ریسک واردات به حداقل رسیده است.

وی همچنین اظهار کرد: صنعت روغن نباتی مشمول تخصیص ارز دولتی است و به همین دلیل، فعلا صادرات روغن نباتی ممنوع است‌ ولی در صورت حذف ارز دولتی صنعت روغن نباتی، این صنعت امکان صادرات هم خواهد داشت و با در نظر گرفتن نزدیکی به دو بازار عراق و افغانستان، حذف ارز دولتی و صادرات روغن نباتی، فرصت خوبی برای این شرکت خواهد بود.

مراسم معارفه شرکت صنعت غذایی کورش جهت ورود به بازار سرمایه به صورت آنلاین با همکاری بورس‌نیوز برگزار شد. برای مشاهده فیلم کامل این مراسم  اینجا  کلیک کنید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کاملا درست میگید. من هم باشماهم عقیده ام. دردوران کرونا اجناس بنجل وامانده رابه قیمت صدهابرابرفروختیدبه مردم.. چطورشمایه نفراین قدرسرمایه مملکتوصاحب شدی که حالا میگی
محسن
France
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
قدم اولتانکه خیلی استوار نبود عرضه اولیه تان لغو شد مشکل از کجا بود شما و یا بورس؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کمپین نخریدن عرضه ای اولیه
ناشناس
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
مزخرف تر از کمپین نخریدن . هیچ کمپینی نیست (.مثال کمپین نخریدن خودرو)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
ماکه دیگه عرضه اولیه های مسخره رو نمیخریم